  • 11. Data: 2008-03-06 11:04:35
    Temat: Re: działalność - usługi informatyczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2008, Maddy wrote:

    > Nie wiem czy to ogólna tendencja

    Tendencja była już kilka razy omawiana na grupie: UMy tak mają, że
    tworzą sobie prawo powielaczowe. Dopóki 99,98% mieszkańców tak wydanemu
    "przepisowi" z różnych przyczyn ulega - stosują :O

    > ale mój lokalny UM w tym roku nie rejestruje
    > działalności określonych szerzej niż podgrupa końcowa nowego PKD.

    No to możliwości są dwie:
    - podają do tego podstawę prawną
    - nie podają.

    W tym drugim przypadku mamy do wyboru:
    - ze względu na to, że komuś zalezy aby szybko i sprawnie załatwić
    wpis, zgodzić się również na wymóg złożenia na ichnim "oryginalnym"
    arkuszu tudzież podbitym (koniecznie czarnym tuszem) "osobistą"
    pieczątką i z własnoręcznie wymalowanym herbem miasta ;)
    (niewątpliwie wypisałem wymagania, które jak dotąd się jeszcze
    NIE pojawiły na grupie, ale jak tak dalej pójdzie to tylko
    czekać)
    - dowiedzieć się, czy jednak to jest bezprawne... tylko niestety
    zajmie to pewien czas.

    Obstawiam że zastosowanie ma punkt drugi, w Twoim przypadku drugi
    kropka jeden i w tym problem :]

    > Właśnie kończę drugą stronę spisu działalności które chce wykonywać mój
    > potencjalny nowy klient... A żeby ich pokręciło!

    hm... dziwne cóś.
    Maddy dała się zagonić do nie wymaganych przepisami (chyba jednak)
    czynności ;)

    pzdr, Gotfryd
    (coś dwie "główne" pozycje we wpisie)

  • 12. Data: 2008-03-06 11:18:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > hm... dziwne cóś.
    > Maddy dała się zagonić do nie wymaganych przepisami (chyba jednak)
    > czynności ;)

    Gotfryd, ja nie prowadzę działalności charytatywnej.

    Gościowi zależy żeby złożyć wniosek o wpis jak najszybciej, ma już
    nagrane zlecenia.
    Płaci za tą dłubaninę, więc klient nasz pan.
    Za walkę z urzędem której zasadności nie rozumie - nie zapłaci.

    Weź na to poprawkę.

    > (coś dwie "główne" pozycje we wpisie)

    Taa.. tez takie mam w starym wpisie. Tzn. 5 głównych ;)
    Jeszcze w zeszłym roku było to ok. Od 1 stycznia piorun w urząd trafił.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 13. Data: 2008-03-06 18:27:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 6 Mar 2008 12:04:35 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Tendencja była już kilka razy omawiana na grupie: UMy tak mają, że
    > tworzą sobie prawo powielaczowe. Dopóki 99,98% mieszkańców tak wydanemu
    > "przepisowi" z różnych przyczyn ulega - stosują :O

    Mnie tak samo poinstruowali gdy składałem wniosek po raz pierwszy - ale to
    już ich problem, że będą sobie przepisywać kartkę A4 tekstu, którą sobie po
    prostu wydrukowałem :) Mnie to kosztowało tylko trochę więcej przeklejania.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 14. Data: 2008-03-06 20:30:51
    Od: m_kola <m...@g...com>

    no to jednak mam wpisane taki PKD (najwyżej będą fochy stroić)

    62 DZIAŁALNOŚĆ ZWIĄZANA Z OPROGRAMOWANIEM I DORADZTWEM W ZAKRESIE
    INFORMATYKI ORAZ DZIALALNOŚĆ POWIĄZANA
    63 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA W ZAKRESIE INFORMACJI
    95 NAPRAWA I KONSERWACJA KOMPUTERÓW I ARTYKUŁÓW UŻYTKU OSOBISTEGO I
    DOMOWEGO
    33 NAPRAWA, KONSERWACJA I INSTALOWANIE MASZYN I URZĄDZEŃ
    73 REKLAMA, BADANIE RYNKU I OPINII PUBLICZNEJ
    74 POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆ PROFESJONALNA, NAUKOWA I TECHNICZNA
    47 HANDEL DETALICZNY, Z WYŁĄCZENIEM HANDLU DETALICZNEGO POJAZDAMI
    SAMOCHODOWYMI

  • 15. Data: 2008-03-07 19:21:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2008, m_kola wrote:

    > nie było upgrade'u, ja w pliku z Twojego linku widzę to:) strona 41
    > strona wg numeracji dokumentu (18 strona w pliku)

    Hm... musiałem źle popatrzeć!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-03-07 19:24:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2008, Maddy wrote:

    > Gościowi zależy żeby złożyć wniosek o wpis jak najszybciej, ma już nagrane
    > zlecenia.

    No i ten element również opisałem.
    Z podanego wyżej powodu 200, 2000 a może i kolejnych 20 000 "wpisywaczy"
    również spełni każdy wymóg. Z tą pieczątką to był kiepski dowcip, ale
    sądzę że jakby chcieli, to też każdy zrobi :>

    > Weź na to poprawkę.

    Wziąłem, w poprzednim poście :)

    > Taa.. tez takie mam w starym wpisie. Tzn. 5 głównych ;)
    > Jeszcze w zeszłym roku było to ok. Od 1 stycznia piorun w urząd trafił.

    Hm... no chyba że przeoczyliśmy jakąś zmianę w przepisach :(

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2008-03-07 22:07:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Mar 2008, Borys Pogoreło wrote:

    > Mnie tak samo poinstruowali gdy składałem wniosek po raz pierwszy

    Miałem na myśli nawet nie tyle konkret (wymaganie "szczegółowej listy
    do wpisu DG"), co zasadę.
    Innym takim "wymogiem" jest wałkowane co rusz żądanie przez UM pokazanie
    dowodu zapłacenia PCC, VAT lub potwierdzonego przez UM zwolnienia
    przy próbie rejestracji pojazdu: z dyskusji na .prawo wynikało AFAIR, że
    równie bezprawne.
    Jak UM chce sobie zrobić "urzędowy donos" na obywatela to proszę bardzo,
    ale nakładać obowiązków nie może.
    I tak pomału "wraca nowe" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2008-03-08 16:33:37
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 06 marzec 2008 09:01
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0803060859140.1532@athlon64>):

    > Możesz tak dla ciekawości podać PKD które wybrałeś?
    > Jeśli będzie to podgrupa (znaczy coś "po kropce"), to następne pytanie
    > które padnie z mojej strony będzie brzmiało "po co" :)

    No jak ja wybrałem ogólne to dostałem opierdol od urzędniczki, że ma być
    szczegółowo i koniec.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 19. Data: 2008-03-08 18:21:40
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 04-03-2008 o 21:40:21 m_kola <m...@g...com> napisał(a):

    > Witam!
    > Chcę założyć działalność gospodarczą polegającą na tworzeniu stron
    > www, różnych animacji na strony ale i przy okazji sprzedaż komputerów
    > (i wszystko co z tym związane) oraz oprogramowania, tonery do drukarek
    > - generalnie szeroko pojęte usługi informatyczne.
    > Jakie polecacie PKD tak aby za chwilę nie dopisywać?
    > Dodam, że chcę byś na podatku liniowym.
    > Czy są jeszcze jakieś haczyki oprócz kasy przy sprzedaży
    > oprogramowania na cd?

    Tak swoją drogą to te PKD na wpisie to bubel godny Palikota - kolejna rzecz
    w której państwo przerzuciło na nas odpowiedzialność za coś, co tylko
    państwu jest potrzebne...

    pozdr,
    tommyz

  • 20. Data: 2008-03-08 18:42:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Mar 2008, Tristan wrote:

    > (autor Gotfryd Smolik news
    >
    > No jak ja wybrałem ogólne to dostałem opierdol od urzędniczki, że ma być
    > szczegółowo i koniec.

    W którym roku?

    pzdr, Gotfryd