  • 1. Data: 2004-04-21 09:27:28
    Temat: dzierżawa działki rolnej
    Od: Piotr Piatkowski <k...@c...pl>

    Pytałem, ale trochę niejasno sformułowałem pytanie - więc teraz inaczej.

    Chcę podpisać umowę dzierżawy kilku działek rolnych, powierzchni w sumie
    coś między 1 a 2 ha. Wydzierżawiam Teściowi, a chodzi o to, żeby mógł sobie
    tą nieruchomością dowolnie zarządzać, w szczególności pobierać dopłaty z UE
    czy też do paliwa do ciągnika. Nie ma tu żadnych kombinacji, bo faktycznie
    to on tą ziemię uprawia a ja sobie tam co najwyżej na spacer z dzieckiem
    chodzę.

    Pytanie - czy na umowie mogę wpisać dowolną kwotę, np. 50 zł/rocznie? I
    drugie pytanie - czy od takiego "dochodu" muszę opłacać podatek dochodowy?
    Czy podatek będzie od sumy wpisanej na umowie, czy od jakiejś ustalonej
    przez US? Czy wystarczy uwzględnić to gdzieś w deklaracji rocznej, czy też
    dodatkowo będę musiał składać jakiś PIT i wpłacać zaliczkę (płatność za
    dzierżawę będzie jednorazowo rocznie, a nie miesięcznie).

    --
    Piotr Piątkowski, Kraków