eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiegzamin na doradcę podatkowego czy na prowadzenie ksiąg handlowych? - poradźcie › egzamin na doradcę podatkowego czy na prowadzenie ksiąg handlowych? - poradźcie
    From: "promyczek" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: egzamin na doradcę podatkowego czy na prowadzenie ksiąg handlowych? -
    poradźcie
    Date: Thu, 3 Jan 2002 11:58:23 +0100

    Szanowni Grupowicze,
    od pewnego czasu subskrybuję grupę i czytam ją z uwagą. Mam do jej uczes
    tników w związku z tym pytanie i problem.
    W tym roku skończyłam studia ekonomiczne, obecnie zastanawiam sie nad st
    udiami podyplomowymi - przy czym mam dylemat: czy wybrać studia z zakresu
    rachunkowości (np. na SGH) czy doradztwa podatkowego (np. na UW). Wyjaśnię
    od razu, że skończyłam Liceum Ekonomiczne, a w pracy w ograniczonym zakresie
    zajmuję się kosztami i sprawozdawczością finansową na potrzeby rozliczenia
    środków (ale ni wynika to bezposrednio z charakteru stanowiska). Przy tym
    intersuje mnie zarówno sama księgowość, jak i podatki w szczególności. W
    najblizszej przyszłości chciałabym zmienić pracę na konkretnie związaną z
    jednym lub drugim kierunkiem studiów (chcę ją zmienić juz od jakiegoś czasu,
    ale każdy chce "ksiegowej z 3-letnim stazem" itp, a nikt nie chce dać mi
    szansy)
    Co, Waszym zdaniem, jest korzystniejsze: uzyskać świadectwo upoważniające do
    prowadzenia ksiąg handlowych czy w przyszłości licencję doradcy podatkowego
    (chociaż trudno). Oczywiście wiem, że posiadanie certyfikatu doradcy pod
    atkowego jest bardzo intratne, ale zanim się je uzyska, już po zdaniu eg
    zaminu, trzeba się wykazać dwutelnią praktyką (tak mówi nowy zapis ustawy o
    doradztwie podatkowym art.6 ust.1 p.7). A poza tym, czy posiadanie certy
    fikatu doradcy upoważnia do prowadzenia ksiąg? Ustawa dość niejasno to w
    yjaśnia.
    Krótko mowiąc: jakie są Wasze doświadczenia i zapatrywania na tego typu
    problem?
    Będę bardzo wdzięczna za wszystkie odpowiedzi, a jeśli pytanie wyda Wam sie
    nie na miejscu - z góry przepraszam.
    Pozdrawiam wszystkich serdecznie