  • 1. Data: 2003-08-08 11:15:10
    Temat: etat, czy umowa zlecenie?
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    Duzo sie slyszy, ze jezeli osoba fizyczna zarejestruje dzialalnosc
    gospodarcza, to zamiast zatrudniac sie na etat w firmie, ktora ja
    potrzebuje - moze (juz jako firma) zawrzec z pracodawca umowe zlecenie (w
    celu zalapania sie na 19% podatku).

    Bardzo serdecznie prosze o wyjasnienie, na czym to polega, czy jest o pewne
    itp - bo cos mi tu pachnie "latwizna" (przecie kazdy by tak zrobil, i nie
    musiielibysmy czekac na powszechny podatek liniowy)

    Dzieki

    Piotr

  • 2. Data: 2003-08-08 11:27:05
    Temat: Re: etat, czy umowa zlecenie?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotr Wozniacki napisał:

> [...]
    > itp - bo cos mi tu pachnie "latwizna" (przecie kazdy by tak zrobil, i nie
    > musiielibysmy czekac na powszechny podatek liniowy)

    Mógłbys wyjasnić bliżej te korzyści, bo może nie łapie.
    Żyłam w przekonaniu że nie wazne - etat czy dzialalność - jeżeli to sa
    zasady ogólne to płaci sie wdług skali 19-30-40%.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-08-08 11:29:41
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > gospodarcza, to zamiast zatrudniac sie na etat w firmie, ktora ja
    > potrzebuje - moze (juz jako firma) zawrzec z pracodawca umowe zlecenie (w

    Do umowy zlecenia nie jest potrzebna działalność gospodarcza.
    Natomiast jej założenie pozwala oszczędzić na ZUSie, bynajmniej nie na stawce
    podatku.

    Pozdrawiam!
    Lech
    l...@i...pl
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2003-08-08 11:39:26
    Od: "Piotr Wozniacki" <m...@p...com>

    ...chyba niejsano sie wyrazilem (bo i niewyraznie zaslyszalem, ale raz na
    pewno w programie PLUS MNUS na tvp1).

    Otoz stwierdzono, jakoby osoba prowadzaca DG mogla sobie dowolnie wybrac
    opodatkowanie wg PIT (jak wiadomo progresywne) albo CIT (19% od nowego
    roku). I to wlasnie jest dla mnie wrecz nieprawdopodobne!

    A co do ZUSu, o ktorym pisal Liwiusz - to na czym dokladnie
    istniejemozliwosc zaoszczedzenia?

    Piotr

  • 5. Data: 2003-08-08 13:37:44
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    zapewne slyszales o planach rzadu, ktory chce, by od 2004 roku
    osoby fizyczne prowadzace DG byly opodatkowane tak jak osoby
    prawne (tj. jedna stawka - 19%),
    czy cos z tego wyjdzie, i co, to sie dopiero okaze...

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 6. Data: 2003-08-08 13:41:09
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Piotr Wozniacki wrote:

> [...]
    > wybrac opodatkowanie wg PIT (jak wiadomo progresywne) albo CIT (19% od
    > nowego roku). I to wlasnie jest dla mnie wrecz nieprawdopodobne!

    To tylko gdybanie dziennikarzy. Co przejdzie przez Sejm nie wiadomo. Ja
    osobiście uważam za najbardziej prawdopodobne przejście "tylko CIT". I
    jest to dla mnie niekorzystne bo i tak nie wyjdę poza 1 próg, a w
    porównaniu z PIT nie będzie tzw. "kwoty wolnej" i podatek wzrośnie mi o
    około 50 zł miesięcznie.

  • 7. Data: 2003-08-08 21:43:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2003, bromden wrote:

> [...]
    >+ prawne (tj. jedna stawka - 19%),
    >+ czy cos z tego wyjdzie, i co, to sie dopiero okaze...

    Ja już swoje obawy wyrażałem: że może się pojawić pojęcie
    "majątku firmowego" (podobnie jak przy osobach prawnych)
    i wyjęcie z tego "majątku" może skutkować dywidendą :<
    Rząd obiecywał *tylko* że będzie dbał żeby "przedsiębiorcy
    mieli z czego inwestować", a nic nie zapowiadał o tym
    żeby "mieli z czego żyć" :> !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)