  • 1. Data: 2002-08-27 18:53:31
    Temat: etat -> wlasna firma
    Od: nobody <n...@n...com>

    zalozmy, ze szykuja sie zwolnienia w mojej firmie. zarabiam x
    miesiecznie wiec kosztuje pracodawce (zusy, srusy) okolo 2x - ktos
    wie dokladnie jak to obliczyc?

    chcialbym zaproponowac taki uklad: wlasna dzialalnosc - uslugi
    specjalistyczne. jesli mu zaproponuje x miesiecznie to jestem
    dla niego o prawie polowe tanszy. no i oczywiscie moge zarobic
    kolejne iksy robiac rzeczy dla innych firm w przyszlosci,
    ale dla uproszczenia zalozmy, ze mam na razie tylko jednego
    klienta - bylego pracodawce.

    ile z tego iksa bede mogl miec maksymalnie na czysto?

  • 2. Data: 2002-08-27 22:51:21
    Temat: Re: etat -> wlasna firma
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Aug 2002, nobody wrote:

> [...]
    >+ chcialbym zaproponowac taki uklad: wlasna dzialalnosc - uslugi
    >+ specjalistyczne. jesli mu zaproponuje x miesiecznie to jestem

    W kwestii formalnej: dołóż sobie jeszcze współczynniki ok.
    11/12 i jeszcze ze 3% odejmij.
    To na urlop i realne ryzyko chorobowe... :) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-08-28 09:35:29
    Od: nobody <n...@n...com>

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> wrote:

    > W kwestii formalnej: dołóż sobie jeszcze współczynniki ok.
    > 11/12 i jeszcze ze 3% odejmij.
    > To na urlop i realne ryzyko chorobowe... :) !

    a moglbys mi powiedziec jak to obliczyles?

  • 4. Data: 2002-08-28 19:32:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 Aug 2002, nobody wrote:

    >+ Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > To na urlop i realne ryzyko chorobowe... :) !
    >+
    >+ a moglbys mi powiedziec jak to obliczyles?

    Bardzo prosto: na 12 miesięcy jako pracownik miał mniej więcej
    1 "miesiąc roboczy" urlopu, prawda ?
    Dostając 1000zł "na pensję" faktycznie dostaje o 1/11 więcej;
    inaczej mówiąc dostając 1000zł "na DG" (i urlop we własnym
    zakresie) dostaje 11/12 tego co na pensję. Jak ktoś lubi
    może przeliczyć na dni :), ja wtedy liczyłem coś dla 250
    dni roboczych (formalnie jest 2 do 4 dni więcej, o ile dobrze
    pamiętam, ale uwzględniałem świąteczne czwartki i wtorki
    - a dokładniej poniedziałki i piatki "z okazji święta" jako
    dni mało robocze :]). Tak czy siak w grubsza się zgadza.
    A 3% to jest statystyka (co zliczałem z 5 czy 6 lat) dla firmy
    o rozmiarach w okolicy 10 osób, liczyłem dla własnych potrzeb
    (sugeruję że liczyłem rzetelnie :>). Dla ścisłości: nie rozróż-
    niałem statystyki kosztowej (100% za "wypadkowe" i coś 80% za
    "zwykłe"). Były w tym wypadki takie jak narciarski (3 miesiące)
    czy kontuzja piesza :] (5 tygodni, moja zresztą) i rowerowa
    (8 dni, też moja).
    Nim ktoś się przyczepi "okolicy 10 osób" to wnoszę o zastanowienie
    się jak wiele jest firm w których nikt przez 5 lat się nie
    zwalnia i nie przyjmuje :)
    Wniosek główny był prosty: chorobowe jest zaniedbywalne, o ile
    nie mamy do czynienia z załogą hm.... "podatną" ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd