  • 1. Data: 2007-09-11 14:39:43
    Temat: faktura korygująca wnt,kiedy rozliczyć?
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Witam,kh,os fiz,we wrześniu wpłynęla do firmy faktura korygująca wnt z datą
    wystawienia 31.08.2007(in minus)z tytułu uznanej reklamacji z dostawy
    lutowej.Kiedy powinnam ująć ja w deklaracji vat 7?po dacie wystawienia,po
    dacie wpływu ,czy korygować "macierzyste" deklaracje?po jakim kursie walut i
    co z intrastatem?Może Ktoś podpowie?:)Gofiny jakieś sprzeczne są w
    zenaniach:(
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2007-09-11 18:03:20
    Temat: Re: faktura korygująca wnt,kiedy rozliczyć?
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ania" <a...@N...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dacie wpływu ,czy korygować "macierzyste" deklaracje?po jakim kursie walut
    > co z intrastatem?Może Ktoś podpowie?:)Gofiny jakieś sprzeczne są w

    Moim zdaniem korektę należy ująć w deklaracji za sierpień, ponieważ
    obowiązek powstał w momencie wystawienia faktury korygującej (art. 20, ust.
    6 ustawy o VAT).

    Do przeliczenia faktury korygującej trzeba użyć tego samego kursu, co do
    faktury pierwotnej (art. 37, ust 3 rozporządzenia MF z dnia 27.04.2004).
    Moment powstania obowiązku to dzień wystawienia faktury pierwotnej.

    Takie rozwiązanie jest prezentowane przez NSA w jego wyrokach (np. wyrok NSA
    z dnia 22 lutego 2007 r. - I FSK 47/06) - to faktur korygujących stosuje się
    te same zasady, jak do faktur oraz w interpretacjach US.

    Co do intrastatu, t oniestety nie pomogę.

    MoJoRa