  • 1. Data: 2007-09-11 11:42:09
    Temat: Jak udowodnić ZUSowi..
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    Witam..

    Jak udowodnić ZUSowi że w nie prowadziło się działalności gosp. w określonym
    czasie (po zarejestrowaniu)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-11 11:50:23
    Temat: Re: Jak udowodnić ZUSowi..
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 11-09-2007 o 13:42:09 Art <T...@z...adres.poczty.pl> napisał(a):

    > Witam..
    >
    > Jak udowodniae ZUSowi ?e w nie prowadzi?o si? dzia?alno?ci gosp. w
    > okre?lonym
    > czasie (po zarejestrowaniu)?

    Najprościej by było zebrać z 10.000 luda z tym samym problemem
    i wytłumaczyć paniom że macie rację :) Sam bym się dołączył do tego,
    można by odwiedzać po kolei inspektoraty i dokonywać zmian konstrukcyjnych,
    z racji konstytucyjnego przyiwleju bycia suwerenem :)

  • 3. Data: 2007-09-11 11:55:12
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Art pisze:
    > Witam..
    >
    > Jak udowodnić ZUSowi że w nie prowadziło się działalności gosp. w określonym
    > czasie (po zarejestrowaniu)?

    Zależy w jakim czasie.

    We wpisie do ewidencji podaje się termin rozpoczęcia działalności
    gospodarczej, ale nie oznacza to, że koniecznie od tego dnia trzeba się
    zarejestrować w ZUSie. Obowiązek rejestracji rozpoczyna się bowiem od
    dnia faktycznego rozpoczęcia działalności, choćby to było później.

    W praktyce, jeśli przedsiębiorca faktycznie spóźnia się z
    rozpoczęciem działalności przez kilka dni, czy może tygodni, to
    prawdopodobnie ZUS przyjmie jego oświadczenia za prawdziwe.

    Problemem jest jednak dłuższe opóźnienie.

    Jak można udowodnić? Najlepiej wszelkimi możliwymi dowodami :-)
    Trzeba przy tym uważać, że poprzez wykonywanie działalności gospodarczej
    rozumie się już samo poszukiwanie zleceń, choćby bez rezultatu. W razie
    sporów sprawę rozstrzygnie sąd.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-09-11 17:17:16
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

    Hm...
    no właśnie.. chodzi o dłuższe opóźnienie - działalność zarejestrowana ale
    nigdy nie wykonywana..

    Pozdr

  • 5. Data: 2007-09-11 17:27:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 11-09-2007 o 19:17:16 Art <T...@z...adres.poczty.pl> napisał(a):

    > Hm...
    > no w?a?nie.. chodzi o d?u?sze opó 1/4 nienie - dzia?alno?ae zarejestrowana ale
    > nigdy nie wykonywana..

    Myślę że możesz wybrnąć tak samo jak Dorn

  • 6. Data: 2007-09-11 19:28:44
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 11 Sep 2007 13:55:12 +0200, w <fc5vms$og2$1@news.onet.pl>, Liwiusz
    <l...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Jak można udowodnić? Najlepiej wszelkimi możliwymi dowodami :-)

    Generalnie powinno wystarczyć przedstawienie PIT-ów.
    Ale jak wiadomo -- różnie bywa :).

  • 7. Data: 2007-09-11 22:21:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Sep 2007, Liwiusz wrote:

    > W praktyce, jeśli przedsiębiorca faktycznie spóźnia się z rozpoczęciem
    > działalności przez kilka dni, czy może tygodni, to prawdopodobnie ZUS
    > przyjmie jego oświadczenia za prawdziwe.

    Mi powiedzieli "acha" (zadzwoniłem, kiedy posłali pismo "przypominamy
    o obowiązku rejestracji...").
    Było to parę lat temu, ale przepisy AFAIK się w tym zakresie nie
    zmieniły.
    Natomiast pamiętam, że jakiś czas (rzadko tam zaglądam :)) widywałem
    kartkę, że fakt składania deklaracji podatkowych uznają za oświadczenie
    o prowadzeniu DG.
    Coś w tym jest - jak prowadzący DG złoży do US podpisane oświadczenie, że
    prowadzi, a w ZUS nie złoży, to albo nie dopełnia obowiazku albo kłamie.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-09-12 07:18:51
    Od: "Art" <T...@z...adres.poczty.pl>

> [...]
    > Coś w tym jest - jak prowadzący DG złoży do US podpisane
    > oświadczenie, że prowadzi, a w ZUS nie złoży, to albo nie dopełnia

    Czyli jak nie składa się PITów z przychodów od działalności której się
    jeszcze nie rozpoczęło albo pit zerowy (zależności od "widzimisie" US) to
    można się tym podpierać że działalność nie rozpoczęta?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-09-12 07:22:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 11 Sep 2007 13:42:09 +0200, Art napisał(a):

    > Jak udowodnić ZUSowi że w nie prowadziło się działalności gosp. w określonym
    > czasie (po zarejestrowaniu)?

    To zależy czy po zarejestrowaniu w EDG *zamiaru* podjęcia działalności z
    określoną datą zgłosiłeś faktyczne jej *rozpoczęcie* w urzędzie skarbowym
    albo w ZUS. Jeśli tak, to słabo widzę teraz udowadnianie czegoś
    odwrotnego. Maja przecież twoje własne oświadczenie. Jeśli rozpoczęcia nie
    zgłaszałeś, to właściwie nie widzę co miałbyś udowadniać ZUS-owi. Powinno
    wystarczyć krótkie pisemko o treści: "Zarejetrowałem planowane rozpoczęcie
    DG w dniu xxx. Nigdy jej faktycznie nie rozpocząłem i dlatego nie
    zgłaszałem takiego rozpoczęcia" Koniec, kropka. Jeśli twierdzą cos innego,
    to oni ci muszą udowodnić, że DG prowadziłeś.

  • 10. Data: 2007-09-12 07:27:28
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > prowadzi, a w ZUS nie złoży, to albo nie dopełnia obowiazku albo kłamie.

    No ale PIT-5 sie nie sklada, wiec jak to teraz jest? :)