  • 11. Data: 2006-05-13 12:04:53
    Temat: Re: faktura na zaliczke
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

    > Faktura (ta jedna) będzie spełniała obie funkcje.

    > Nie.
    > Wystawię jedną na towar.
    > Sama faktura na zaliczkę jest dla mnie nie do końca dobra.

    Dla Ciebie nie musi być dobra - prawo to póki co ustala minister (niestety,
    nie słucha ludzi z tej listy...)

    > Niektórzy jeśli zaliczka 100% wpływa a towar będzie
    > wydany po miesiącu nie wystawiają już potem przy
    > wydaniu towaru żadnego dokumentu.

    Zgadza się, nie wystawia się wtedy faktury (pkt 14.5 Rozporządzenia ministra
    (Dz.U. z roku 2005 nr 95 poz. 798))

    > A ja sobie wystawiam wtedy fakturę rozliczającą zaliczkę
    > i ujmującą bieżącą sprzedaż tego towaru.

    To znaczy jak to robisz?

    > Dlatego jeśli zaliczka mieści się w tych 6-7 dniach,
    > to mam wszystko na jednej fakturze.

    Zastanawiam się jak to opisujesz. Pozycja piewrwsza: zaliczka (...), pozycja
    druga: hmm, co?

    > Wystarczy sobie odpowiedzieć co dokumentuje
    > taka faktura jakie dane trzeba tam pokazać.

    to znaczy?

  • 12. Data: 2006-05-13 14:03:47
    Od: "Olga" <o...@i...pl>

    Wystawiam fakture zaliczkowa.
    Wiadomo ze:
    (...) - Kwoty otrzymanych zaliczek nie stanowia przychodów
    podatkowych zarówno dla osób fizycznych, jak i prawnych. Stana sie
    >nimi zasadniczo dopiero w momencie wydania towaru lub wykonania uslugi. Unormowania
    takie zawieraja obie ustawy o podatku >dochodowym.

    Czyli do momentu wydania towaru udaje ze faktura zaliczkowa nie
    istnieje jako przychód:-))) a po wydaniu towaru w moim przypadku
    zaznaczam,ze program ma ja ujac jako przychód. Jakos mi sie to nie
    pasuje.....

  • 13. Data: 2006-05-13 14:06:48
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl] wrote:

    > Zgadza się, nie wystawia się wtedy faktury (pkt 14.5 Rozporządzenia
    > ministra (Dz.U. z roku 2005 nr 95 poz. 798))

    Faktycznie tak jest.
    Nie doczytałem, ale wydaje mi się, że kiedyś było, że
    "podatnik może nie wystawiać" - ale chyba faktycznie tak nie robiłem
    (patrz niżej)

    > To znaczy jak to robisz?
    > Zastanawiam się jak to opisujesz. Pozycja piewrwsza: zaliczka (...),
    > pozycja druga: hmm, co?

    Musiało mi się cos pokręcić, bo usiłowałem to sobie
    wyobrazić i faktycznie byłoby to nieco idiotyczne.

    Ostatnio robiłem to w 2004 - sprawdziłem i rzeczywiście nie było
    ponownych faktur na całe kwoty,
    a częściowe były fakturowane zgodnie z par 14.4,

  • 14. Data: 2006-05-13 14:50:50
    Od: "Jacek Rakowski [www.goldap.info.pl]" <www#goldap..net>

> [...]
    > istnieje jako przychód:-))) a po wydaniu towaru w moim przypadku
    > zaznaczam,ze program ma ja ujac jako przychód. Jakos mi sie to nie

    Zgadza sie.

  • 15. Data: 2006-05-13 20:16:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 May 2006, it was written:

    > pkt 14.1 Rozporządzenia ministra (Dz.U. z roku 2005 nr 95 poz. 798) Jeżeli
    > przed wydaniem towaru lub wykonaniem usługi otrzymano część lub całość
    > należności (...), fakturę wystawia się nie później niż7 dnia od dnia, w
    > którym otrzymano częśćlub całość należności (...)

    Otóż cała moja wątpliwość sprowadza się do tego, iż *TEN* argument
    jest spełniony wg opisu - mamy:
    - zaliczkę
    - wydanie towaru w <7 dni od zliczki
    - wystawienie f-ry w <7 dni od zaliczki oraz <7 dni od wydania.
    W zacytowanym przepisie powiedziano że ma być f-ra ale nie ma
    słowa że musi być *zaliczkowa*. Jest f-ra? - jest. O co chodzi? ;)

    To dalszy przepis stanowi problem :(, a dokładniej to że jest
    "dalszy" (czyli szczegółowszy od tego który jest "wcześniejszy").
    Bo tam zapisano że po zaliczce ma być f-ra zaliczkowa i to
    mi się nie podoba :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-05-13 20:19:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 May 2006, Olga wrote:

    > Przeciez ona nie jest wtedy moim przychodem, czyli po wydaniu towaru
    > wystawiam normalna fakture odbiorcy?

    Nie - jako koszt ujmujemy w "prawidłowym" terminie.
    Nigdzie nie powiedziano że data wystawienia f-ry musi być datą zaliczenia
    do stosownych podsumowań. Do tego że np. przy f-rze za telefon "rozjeżdża
    się" data księgowania dla VAT i dochodówki wszyscy się przyzwyczaili,
    do tego że tak może być przy *własnej* fakturze widać trochę trudniej
    się przyzwyczaić :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-05-13 20:22:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 May 2006, it was written:

    > Nie wystawiasz po wydaniu nic, jesli faktura zaliczkowa obejmuje 100%
    > wartosci zamówienia

    Tak wKF: oryginalne pytanie nie określało że 100% to zaliczka.
    I jedna z rozważanych przeze mnie (tj. o które pytałem) wersji
    to JEDNA faktura na DWA zdarzenia:
    - zaliczka z dn 9.V.2006 w wysokości 50% na towar X
    - wydanie towaru X z dn.11.V.2006
    Ujęte na JEDNEJ fakturze. Z dnia 12.V.2006
    Co przemawia przeciw takiemu rozwiązaniu?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-05-13 21:53:46
    Od: "Olga" <o...@i...pl>

    To raczej nie kwestia przyzwyczajenia tylko nieporecznosci.
    Przy rachunku za telefon to dziala w druga strone.Faktura zaliczana
    jest w koszty z data otrzymania, a do vatu z data platnosci i moge
    to prosto uwzglednic, bo mam w rejestrze zakupów kolumne z data
    ujecia w deklaracji vat, która moze byc inna niz data otrzymania.
    W urzedowym wzorze pkpir jest tylko data zdarzenia gospodarczego, nie
    ma kolumny data zakwalifikowania jako przychód;-))))

  • 19. Data: 2006-05-13 22:01:24
    Od: "Olga" <o...@i...pl>

    [...] Do tego ze np. przy f-rze za telefon "rozjezdza

  • 20. Data: 2006-05-14 06:29:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Olga wrote:

> [...]
    > W urzedowym wzorze pkpir jest tylko data zdarzenia gospodarczego, nie
    > ma kolumny data zakwalifikowania jako przychód;-))))

    A po co wpisywać fakturę zaliczkową do PKPiR? Tam się wpisuje, owszem,
    zdarzenia gospodarcze - będące przychodem lub kosztem. Zaliczka nie jest
    ani jednym ani drugim. Zdarzenie rodzące obowiązek wpisu do PKPiR to będzie
    realizacja dostawy/wykonanie usługi na którą była zaliczka.

    Maddy

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl