  • 21. Data: 2006-05-15 08:47:40
    Temat: Re: faktura na zaliczke
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 5/13/2006 10:16 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    >

    > Otóż cała moja wątpliwość sprowadza się do tego, iż *TEN* argument
    > jest spełniony wg opisu - mamy:
    > - zaliczkę
    > - wydanie towaru w <7 dni od zliczki
    > - wystawienie f-ry w <7 dni od zaliczki oraz <7 dni od wydania.
    > W zacytowanym przepisie powiedziano że ma być f-ra ale nie ma
    > słowa że musi być *zaliczkowa*. Jest f-ra? - jest. O co chodzi? ;)
    >
    > To dalszy przepis stanowi problem :(, a dokładniej to że jest
    > "dalszy" (czyli szczegółowszy od tego który jest "wcześniejszy").
    > Bo tam zapisano że po zaliczce ma być f-ra zaliczkowa i to

    A co się stanie jeżeli darujemy sobie fakturę zaliczkową? Śmiem
    twierdzić, że nic skoro VAT należny i przychód w podatku dochodowym
    zostanie ujęty we właściwym terminie. Zabawy z fakturami zaliczkowymi to
    w tym wypadku prześciganie się w świętości z papieżem.

  • 22. Data: 2006-05-15 22:07:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 May 2006, \n wrote:

    > A co się stanie jeżeli darujemy sobie fakturę zaliczkową? Śmiem twierdzić, że
    > nic skoro VAT należny i przychód w podatku dochodowym zostanie ujęty we
    > właściwym terminie.

    Poszło zdaje sie właśnie o to - że jeden z dalszych przepisów
    rozporządzenia nakazuje bezwzględnie wystawić f-rę przy zaliczne
    (zapis nie uwzględnia że może jej nie być).
    Być może ten zapis jest nieprawidłowy i można go zignorować tak
    jak piszesz, ale najlepiej wtedy mieć gotowy wywód oparty nie
    o "zdrową chłopską logikę" ale np. wskazanie ze rozporządzenie
    narusza zakres delegacji ustawowej :)

    > Zabawy z fakturami zaliczkowymi to w tym wypadku
    > prześciganie się w świętości z papieżem.

    Zgoda. Wcale niedawno (no, trochę przesadzam :)) za drobniejsze
    rzeczy można było jednak oberwać "wurzuceniem faktrury z kosztów",
    to i wszyscy są uczuleni.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)