  • 1. Data: 2002-09-25 09:25:01
    Temat: upadłośc firmy
    Od: "Małgosia" <m...@i...pl>

    Czy mozliwe jest ogłoszenie upadłości firmy , jeśli jest to firma należąca
    do osoby fizycznej? Jeśli tak, to jakie trzeba podjąć działania, jakie sa
    konsekwencje? Nadmieniam, że firma ma zadłużenia w ZUS-ie, Urzędzie
    Skarbowym i nie tylko, nie ma już pracowników, jest tylko właściciel.
    Podpowiedzcie co z tym fantem zrobić!

  • 2. Data: 2002-09-25 10:36:58
    Temat: Re: upadłośc firmy
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Małgosia wrote:
    > Czy mozliwe jest ogłoszenie upadłości firmy , jeśli jest to firma
    > należąca do osoby fizycznej?

    Czy to oznacza, że firma to DG prowadzona przez os. fizyczną?

> [...]
    > w ZUS-ie, Urzędzie Skarbowym i nie tylko, nie ma już pracowników,
    > jest tylko właściciel. Podpowiedzcie co z tym fantem zrobić!

    Jeśli nie jest to osoba prawna (a wnioskuję, że nie) to AFAIK prawo
    upadłościowe jej nie dotyczy, a za zobowiązania firmy odpowiada właściciel
    całym swoim majątkiem. Pewnego pięknego dnia przyjdzie więc komornik i
    zabierze telewizor, samochód, jacht :-) (o ile nie będą one własnością innej
    osoby), zajmie hipotekę, itp.

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 3. Data: 2002-09-25 11:19:08
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    > Jeśli nie jest to osoba prawna (a wnioskuję, że nie) to AFAIK prawo
    > upadłościowe jej nie dotyczy,

    Zdaje się że się pospieszyłem a nie sprawdziłem - można wystąpić z takim
    wnioskiem w stosunku do każdego przedsiębiorcy

  • 4. Data: 2002-09-25 17:09:07
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Małgosia" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konsekwencje? Nadmieniam, że firma ma zadłużenia w ZUS-ie, Urzędzie
    > Skarbowym i nie tylko, nie ma już pracowników, jest tylko właściciel.

    To zależy jak przedstawia się sytuacja. (czas, terminy, ewentualne wszczęte
    postępowania, etc.). Zakładając, że jest czas - wyzbyć się wszelkiego
    majątku, zlikwidować firmę, i - teoretycznie - Ciebie nie ma.
    Zaznaczam, że jest to wstępna i bardzo ogólna odpowiedź. No i oczywiście -
    na granicy prawa.
    Pozdrawiam.

    PS.
    A może jest jakieś rozwiązanie, aby uratować firmę? Możliwości jest sporo,
    tylko podajesz za mało szczegółów.