  • 1. Data: 2007-05-07 06:44:03
    Temat: faktura online z az.pl
    Od: "icecool" <m...@o...pl>

    witam
    chcę sobie zarejestrować kilka domen w az.pl jednak mam wątpliwości co do
    sposobu wystawiania i otrzymania faktury
    wygląda to tak że fakture nie otrzymuje np. listem, tylko samodzielnie sobie
    drukuje w panelu do administracji domenami
    pierwszy raz spotykam się z czymś takim, do tej pory zawsze kupując przez
    internet otrzymywałem fakture listem
    i tu pojawia się moje pytanie czy taka faktura bez podpisu i pieczątki
    wystawcy jest ważnym dowodem księgowym który moge sobie wliczyć w koszty ?

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 2. Data: 2007-05-07 07:05:24
    Temat: Re: faktura online z az.pl
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 07 May 2007 08:44:03 +0200, icecool napisał(a):

> [...]
    > i tu pojawia się moje pytanie czy taka faktura bez podpisu i pieczątki
    > wystawcy jest ważnym dowodem księgowym który moge sobie wliczyć w koszty ?

    Poszukaj w archiwum. Było już wielokrotnie. W zasadzie wnioski są takie,
    że jest to dopusczalna, ale bardzo ryzykowna metoda wystawiania faktur. Z
    tym, że ryzyko jest raczej po stronie wystawiającego a nie otzrymującego.

  • 3. Data: 2007-05-07 07:44:10
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-05-2007 o 09:05:24 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > tym, że ryzyko jest raczej po stronie wystawiającego a nie otzrymującego.

    Nie do końca - w świetle prawa to nie jest faktura więc nie można VATu
    odliczyć.
    Natomiast praktyka jaka jest taka jest :)
    Moi konrahenci z innych krajów unii mówili mi że od paru ładnych lat ani
    jednej
    faktury nie wysłali pocztą, wszytsko w pdfach, mimo że też oficjalnie
    musieliby
    z podpisem elektronicznym wysyłać.
    W praktyce wychodzi więc na to, że jeśli się nie podłożysz,
    to możesz sopbie PDFy wysyłać, a bat w postaci podpisu elektronicznego
    jest używany w momencie, w którym coś się nie zgadza w treści.

  • 4. Data: 2007-05-07 07:47:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 07 May 2007 09:44:10 +0200, t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    [...]
    > Nie do końca - w świetle prawa to nie jest faktura więc nie można VATu
    > odliczyć.

    Natomiast staje się pełnoprawną fakturą po wydrukowaniu tego.
    Kłopot (dla AZ) zaczyna się kiedy tego nie wydrukujesz - wtedy AZ
    wystawił sobie kopię zaś oryginału nie wystawił.

    p. m.

  • 5. Data: 2007-05-07 07:53:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.05.2007 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał/a:
    > Nie do ko?ca - w ?wietle prawa to nie jest faktura wi?c nie mo?na VATu
    > odliczy?.

    Trzymam w ręku kartkę z wydrukowanym tekstem, na którym jest napisane
    "Faktura VAT" i cała reszta jazdy obowiązkowej. Sprzedawca ma taki sam
    egzemplarz u siebie zaksięgowany. Gdzie widzisz problem?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2007-05-07 08:37:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 07 May 2007 07:47:21 +0000, mvoicem napisał(a):

    > Kłopot (dla AZ) zaczyna się kiedy tego nie wydrukujesz - wtedy AZ
    > wystawił sobie kopię zaś oryginału nie wystawił.

    Kłopot dla obu stron jest także wtedy gdy ktoś będzie w stanie udowodnić,
    że data wystawienia <> data wydruku.

  • 7. Data: 2007-05-07 08:39:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > jednej
    > faktury nie wysłali pocztą, wszytsko w pdfach, mimo że też oficjalnie

    W niektórych krajach UE (w przeciwieństwie do Polski) takie pdf-y są
    całkowicie zgodne z prawem.

  • 8. Data: 2007-05-07 09:04:19
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-05-2007 o 09:53:25 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > Trzymam w ręku kartkę z wydrukowanym tekstem, na którym jest napisane
    > "Faktura VAT" i cała reszta jazdy obowiązkowej. Sprzedawca ma taki sam
    > egzemplarz u siebie zaksięgowany. Gdzie widzisz problem?

    Ja nie widzę, gdzie napisałem że widzę?

  • 9. Data: 2007-05-07 20:08:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 May 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    ^^^^^^^

    > Nie do końca - w świetle prawa to nie jest faktura więc nie można VATu
    > odliczyć.

    *Wydrukowana* i nie jest faktura? :O

    > Moi konrahenci z innych krajów unii mówili mi że od paru ładnych lat ani
    > jednej faktury nie wysłali pocztą, wszytsko w pdfach, mimo że też oficjalnie
    > musieliby z podpisem elektronicznym wysyłać.

    WKwestiiFormalnej: w tym momencie jest to *inny* dokument, znaczy
    oryginał jest "tylko elektroniczny" (i z kolei wydruk jest
    "niczym"), co IMVHO warto podkreślić.

    > W praktyce wychodzi więc na to, że jeśli się nie podłożysz,
    > to możesz sopbie PDFy wysyłać, a bat w postaci podpisu elektronicznego
    > jest używany w momencie, w którym coś się nie zgadza w treści.

    W teorii możliwy jest taki scenariusz, pamiętany z przeszłych zdarzeń,
    kiedy przez lata fiskus "nie miał uwag" a pewnego pięknego dnia obudził
    się z wniosekiem że "zgodnie z przepisami" można podatników przetrzepać
    i znaleźć miliony takich co to przepisy naruszyli :]
    Piszę oczywiście o tym o czym wspomniał jureq: udowodnieniu, że
    wydruk f-ry zrobiła tylko jedna strona transakcji.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-05-07 20:37:36
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Piszę oczywiście o tym o czym wspomniał jureq: udowodnieniu, że
    > wydruk f-ry zrobiła tylko jedna strona transakcji.

    Ale w przypadku ogólnym akurat tego raczej nie da się udowodnić :-)

    Przecież (raczej) nie ma obowiązku dostarczenia faktury klientowi.
    Trzeba ją jedynie wystawić.

    Zatem do wystawienia faktury w szczególności możesz użyć drukarki
    połączonej z niszczarką.

    Czy ja się mylę?

    Piotrek