  • 31. Data: 2007-05-14 08:46:38
    Temat: Re: faktura online z az.pl
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Jakiś czas temu (pół roku-rok) była opisywana w rzepie sprawa firmy,
    > która wystawiła fakturę, cośtam się nie zgadzało (drobny błąd w danych
    > odbiorcy, lub w kwocie), wystawiła tą fakturę jeszcze raz. W jakiś
    > sposób US dotarł do tej drugiej faktury, która prawdopodobnie miała
    > wylądować w koszu. Kazał zapłacić VAT od obydwu faktur. Firma się
    > odwołała - i przegrała. Sąd w uzasadnieniu powiedział/napisał że nie ma
    > wątpliwości że faktura dotyczy tego samego zdarzenia, i że jest poprawką
    > tej pierwszej, ale dura lex sed lex, przepis jest, trzeba płacić.

    chętnie całość bym przeczytała na wszelki wypadek

    ale zakładam, że mowa o WSA, a ile ich jest, tyle róznych wyroków
    spodziewać się można

  • 32. Data: 2007-05-14 08:48:40
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gonia" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    I słusznie.
    Bo pierwszą fakturę trzeba było korygować, a nie wyrzucać do kosza.

  • 33. Data: 2007-05-14 09:17:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 14 May 2007 10:46:38 +0200, gonia napisał(a):

    > chętnie całość bym przeczytała na wszelki wypadek

    Przywoływałem to w wątku http://tiny.pl/d82w , ale niestety jak
    wtedy, tak i teraz nie mam dokładnych namiarów na artykuł :(. Z tym że
    rzeczywiście kiedyś to wygrzebałem w papierowym archiwum, i chodziło o
    WSA a nie NSA.

    > ale zakładam, że mowa o WSA, a ile ich jest, tyle róznych wyroków
    > spodziewać się można

    Racja, ale zawsze to jakiś przyczynek do linii orzecznictwa :)

    p. m.