    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: faktura styczeń, przychód grudzień
    Date: Wed, 06 Feb 2008 16:00:40 +0100

    Ania pisze:
    > Witam serdecznie!
    >
    > Mam ogromny problem. Jeżeli ktoś jest mi w stanie pomóc, będę wdzięczna.
    > Sytuacja wygląda następująco:
    > 1) księgi rachunkowe
    > 2) sprzedaż komisowa (czyli zgodnie z ustawą VAT, obowiązek podatkowy powstaje z
    > chwilą otrzymania zapłaty od komisanta, nie później niż wciągu 30 dni od dnia
    > wymagalności zapłaty)
    > 3) Komisant sprzedał mój towar w grudniu. Zobowiązanie komisanta wobec mnie
    > powstało w grudniu, ale komisant zapłacił mi w styczniu, więc w styczniu
    > wystawiłam mu fakturę.
> [...]

    Może warto by się zastanowić nad starą konstrukcją trzech kont do
    rozliczania VAT - należny, naliczony i do zapłaty, jakie niektórzy od
    zarania VATu (lat będzie prawie 15) z powodzeniem stosują. ;)

    Poza tym, dziewczyno, ten VAT _jest_ należny. To że jeszcze nie jest
    WYMAGALNY niczego nie zmienia. Gdzie odpisujesz inne niewymagalne
    zobowiązania? Składki ZUS od wynagrodzeń rozliczanych z miesięcznym
    opóźnieniem? Pobrane zaliczki od wynagrodzeń itp itd?
    A co robisz z podatkiem naliczonym do odliczenia w następnym miesiącu?
    Tu nie masz problemu?

    ps. życzę Ci żebyś tylko takie problemu z VATem miała.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813