  • 1. Data: 2005-02-11 17:45:55
    Temat: faktura vat z 12-2004
    Od: "miro" <m...@t...pl>

    Witam,
    co zrobic z faktura vat kosztowa z 12-2004. Vat juz zaplacony 25.01.2005.
    KPiR.
    Miro

  • 2. Data: 2005-02-11 17:52:15
    Temat: Re: faktura vat z 12-2004
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "miro" <m...@t...pl> wrote in message
    > Witam,
    > co zrobic z faktura vat kosztowa z 12-2004. Vat juz zaplacony 25.01.2005.
    > KPiR.
    > Miro

    zaliczyć do KUP roku 2004 a VAT odliczyć w styczniu 2005.

    Magdi

  • 3. Data: 2005-02-11 18:06:25
    Od: "miro" <m...@t...pl>

    Rozliczam sie z vat-u kwartalnie. Czy nie mozna by bylo zlozyc korekty za IV
    kwartal 2004 (VAT)
    Ksieguje to w programie i nie bardzo wiem jak to zrobic z tym VATem jesli
    zaksieguje w 12-2004.
    Nowy rok "nie widzi" Vatu z 2004

  • 4. Data: 2005-02-11 18:20:40
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "miro" <m...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > kwartal 2004 (VAT)
    > Ksieguje to w programie i nie bardzo wiem jak to zrobic z tym VATem jesli

    naucz się cytować, to po pierwsze.
    Pytanie jest takie, czy ***otrzymałeś*** tę fakturę w IV kwartale 2004? Bo
    jeżeli tak, to możesz sobie skorygować poprzednią deklarację. Natomiast,
    jeżeli fakturę wystawiono w mieście 500 km od Ciebie dnia 31-12-2004 to US
    nie daje wiary, że dotarła do Ciebie tego samego dnia.

    Natomiast to, że program w nowym roku nie widzi w rejestrze VAT faktury
    zaksiegowanej do grudnia roku poprzedniego, to zdecydowanie wina programu.
    Takie sytuacje są przecież możliwe i dopuszczalne przez prawo. Może spróbuj
    tę fakturę wprowadzić do rejestru VAT nowego roku, ale oczywiście nie
    wprowadzać do KPiR (nie wiem, czy Twój program ma taką możliwość).

    Magdi

  • 5. Data: 2005-02-11 20:57:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Magdalena <m...@n...autograf.pl>
    w wiadomości <news:cuit4o$ipr$1@news.onet.pl> wstukał:

    > "miro" <m...@t...pl> wrote in message
    > IV
    >
    > naucz się cytować, to po pierwsze.

    Fakt :) Ty natomiast skonfiguruj OE tak, żeby dodawał odpowiednią deklarację
    (Nie mam na myśli PIT ani VAT, raczej ISO-8859-2)

> [...]
    > jeżeli fakturę wystawiono w mieście 500 km od Ciebie dnia 31-12-2004 to US
    > nie daje wiary, że dotarła do Ciebie tego samego dnia.

    Uważasz, że email z fakturą nie miał szansy dotrzeć, masz kiepskie
    doświadczenia z US?

> [...]
    > tę fakturę wprowadzić do rejestru VAT nowego roku, ale oczywiście nie
    > wprowadzać do KPiR (nie wiem, czy Twój program ma taką możliwość).

    Niezłe podpowiedzi. A co powiesz na fakt, że skoro program nie umożliwia
    prowadzenia "księgowości" zgodnie z rozporządzeniem, to trzeba ją prowadzić
    ręcznie?

    --
    Do FDD podłaczone sa dwa przewody jeden zasilający (chyba na stałe napięcie
    24 V, to napięcie jest szkodliwe)

  • 6. Data: 2005-02-12 00:56:39
    Od: "BAH" <b...@c...pl>

    > A co powiesz na fakt, że skoro program nie umożliwia
    > prowadzenia "księgowości" zgodnie z rozporządzeniem, to trzeba ją
    prowadzić
    > ręcznie?

    Tylko, że to rozporządzenie dot. PKPiR a nie VAT.

    BAH

  • 7. Data: 2005-02-14 11:10:17
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <3a6vyqisu6sf$.dlg@int.dyndns.org.invalid>,
    'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

> [...]
    > prowadzenia "księgowości" zgodnie z rozporządzeniem, to trzeba ją prowadzić

    Fakt? Prasowy chyba. Bo są programy, które umożliwiają.
    A jeśli Twój program nie umożliwia wpisu do rejetru VAT bez
    jednoczesnego wpisywania do KPiR (i na odwrót), to go wyrzuć.

    --
    pozdrawiam
    Jarek