  • 1. Data: 2009-03-19 08:43:01
    Temat: faktury na firmę pomimo likwidacji dg-bląd operatora telefonii..
    Od: " fotd" <f...@N...gazeta.pl>

    Znajomy miał kiedyś jednoosobową DG i w tamtym okresie podpisal umowę z
    jednym z operatorów GSM,dzięki czemu mógł korzystać z taryf biznesowych. Po
    paru latach zlikwidował działalność i zatrudnił się na etacie.

    Po tym wsyzstkim zawiadomił sieć, iż nie jest już klienetem biznesowym,w
    związku z czym prosi o uznanie go zwykłą osobą fizyczną. W jednym z pktow
    sprzedazy zlozyl stosowny wniosek.

    Niestety nikt tego nie zmienil, znajomy choc nie jest
    juz "przedsiebiorca",nadal jest za takiego uznawany przez operatora, ktory
    wystawia fv na "firmę".

    Czy w związku z tym, znajomemu mogą grozić jakieś konsekwencje za
    otrzymywanie faktur na nieistniejącą dzialalność,czy to nie ma zadnego
    znaczenia ,bo w koncu oplaty są takie same, vat ten sam... Na fv znajduje się
    dodatkowo nip i nazwa firmy,pod jaka dzialal. Wniosek zlozyl,a ktos gdzies
    czegos nie dopilnowal. Bylo to parę lat temu...

  • 2. Data: 2009-03-19 09:47:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " fotd" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dodatkowo nip i nazwa firmy,pod jaka dzialal. Wniosek zlozyl,a ktos gdzies
    > czegos nie dopilnowal. Bylo to parę lat temu...

    Wydaje mi sie, ze nie wieksze, niz Annie Nowak, ktora wyszla za maz za
    Kowalskiego a nie powiadomila o zmianie nazwiska i faktury nadal przychodza
    na stare nazwisko :)
    Dodatkowo ma wiecej taryf do wyboru - zazwyczaj przedsiebiorcy moga
    korzystac z taryf "osobistych" a tu dodatkowo sa jeszcze "firmowe" :)
    IMHO (i lekko NTG) problem sie moze pojawic - przy poleceniu zaplaty - na
    rachunku osobistym bank pewnei nei utworzy polecenia zaplaty do takiej
    faktury na zwyklym rachunku (gdyz ma ono 30-dniowy okres czasu na odwolanie)
    tylko na firmowym (z 5-dniowym okresem czasu). No i to co jeszcze przychodzi
    mi do glowy, to w przypadku sporu z operatorem nie wiem, czy ni ebyloby
    problemow ze zwyklym sadem (wydzialem) cywilnym i nie musialby byc
    gospodarczy (ale moze sie myle).

    Pozdrawiam
    SDD