  • 1. Data: 2002-03-26 13:12:49
    Temat: Zwrot wysłanej paczki i niezapłaconej faktury
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Witam Grupowiczów.

    Poczta Polska nie doręczyła paczki za zaliczeniem pocztowym do odbiorcy
    ("nie podjęto w terminie", ale nie była awizowana) i dostałem zwrot.
    W środku wystawiona była faktura która będzie niezapłacona. Co mam teraz
    zrobić?
    Po prostu ją zniszczyć - będzie luka w numeracji, no i od Poczty wziąłem
    fakturę za wykonanie usługi za która zaplaciłem i wpiszę w koszty. Czy mogę
    rządać odszkodowania?
    Jestem na KPiR, VAT.

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 2. Data: 2002-03-26 19:42:17
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Nie niszcz dokumentów i nie rób dziur w numeracji.
    W Gazecie Prawnej niedawno cytowali wyrok NSA, który stwierdził, że jeśli
    nie doręczyłeś faktury i u siebie masz jej oryginał i kopię (z nieusuwalnym
    dopiskiem "anulowane") to nie płacisz VATu od tej faktury. Ciakawe, że dwie
    pierwsze instancje (Urząd skarbowy i Izba skarbowa) twierdziły, że od każdej
    wystawionej faktury trzeba zapłacić VAT!

    Numeru gazety niestety nie pamietam.

    Pzdr
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-03-26 19:55:26
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@u...ajt.com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał
> [...]
    każdej
    > wystawionej faktury trzeba zapłacić VAT!

    Tylko co zrobić, jak zwrot przyjdzie po miesiącu od wysłania, gdy faktura
    już dawno zaksięgowana, vat zapłacony...

    Pozdrawiam
    AJT

  • 4. Data: 2002-03-26 20:53:18
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    : Witam Grupowiczów.
    :
[...]

    Powinieneś anulować taką fakturę ponieważ nie weszła ona do obrotu
    gospodarczego. Jeżeli złożyłeś deklarację to skoryguj ją .

    LeszekR.

  • 5. Data: 2002-03-28 01:28:16
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, Krzysztof-Piasecki wrote:

> [...]
    >+ dopiskiem "anulowane") to nie płacisz VATu od tej faktury. Ciakawe, że dwie

    http://www.gazetaprawna.pl/tygodnie/vat/ewidencjonow
    anie4.html

    >+ Numeru gazety niestety nie pamietam.

    -:)
    "Szukajcie z znajdziecie"

    >+ Pzdr
    >+ Krzysztof

    Wzajemnie - Gotfryd

  • 6. Data: 2002-03-28 09:30:30
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a7qiqf$ph0$1@news.tpi.pl...
> [...]
    każdej
    > wystawionej faktury trzeba zapłacić VAT!

    Czyli wpinam do segregatora oryginał i kopię z napisem tylko anulowano czy
    muszę podać na odwrocie również powód i okoliczności?
    W KPiR i ewidencje sprzedaży nic nie odnotowuje?

  • 7. Data: 2002-03-28 15:19:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Mar 2002, Arkadiusz Piotrowski wrote:

    >+ Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    [...]
    >+ > Numeru gazety niestety nie pamietam.

    Nie wiedzieć czemu pine odmawia posortowania wątku razem
    z moją odpowiedzią :( (podawałem adres)
    [...]
    >+ W KPiR i ewidencje sprzedaży nic nie odnotowuje?

    Ewidencję sprzedaży musisz mieć "prawie aktualną" ("nie później
    niz następnego dnia przed...") więc nie wyobrażam sobie żeby
    dało się uzasadnić dlaczego tam nie ma wpisu i korekty !
    Jeśli wysyłasz fakturę to musiałbyś następnego dnia rano
    (no... nie przesadzajmy) mieć odpowiedź odmowną żeby
    mieć podstawę do anulowania przed wpisem.
    *Sądzę* że jeśli anulujesz przed podsumowaniem to można
    by wpis po prostu *wykreślić* (zapisując przyczynę, datę
    i autograf) - czy ktoś może skomentować ?

    KPiR... na mój rozum może nie zawierać wpisu.

    Kiedyś pytałem na grupie czy dobrze rozumuję (ES na bieżąco,
    EZ 'prawie na bieżąco' a KPiR wypisywać do 20. nast. miesiąca)
    i jakoś nie było odzewu... Moim zdaniem rozp.+instrukcja
    mówią że tak można :)
    A wtedy nie ma sensu wpisywać do KPiR zdarzeń "niezaszłych" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd