  • 1. Data: 2003-10-21 12:24:04
    Temat: fundacja - kapitał fundacyjny a darowizna???
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Witam,
    czy w momencie zakładania fundacji kapitał/majątek przekazany fundacji jest
    w jakikolwiek sposób kosztem (czyt. odliczeniem od dochodu).????

    Odnoszę wrażenie, że raczej nie, ale jak potraktować to od strony podatkowej
    w przypadku osób prawnych? Jak to zaksięgować?

    I drugie pytanko:
    w przypadku PDOF darowizny można przekazać w wysokości do 10 lub 15% dochodu
    (w zależności od przedmiotu działalności takiej fundacji)
    ale co w PDOP ??? Jedyne co znalazłem to art 16 ust 1 pkt 14 "nie uważa się
    za koszty uzyskania przychodu [...] darowizn i ofiar wszelkiego rodzaju
    ...."
    Natomiast wiem, że osoby prawne dość często przekazują darowizny
    stowarzyszeniom, fundacjom i podobnym.
    Na podstawie jakich przepisów uznają darowizny jako koszty uzyskania????

    Łukasz Kaliński

  • 2. Data: 2003-10-22 03:24:21
    Temat: Re: fundacja - kapitał fundacyjny a darowizna???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Oct 2003, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
> [...]
    >+ stowarzyszeniom, fundacjom i podobnym.
    >+ Na podstawie jakich przepisów uznają darowizny jako koszty uzyskania????

    Zastrzegając że ja to używam PDOF i PDOP mam pod ręką tylko stary
    tekst, to o ile nie został zmieniony mam tam coś takiego:
    ++++++++
    Art. 18. [ Podstawa opodatkowania ]

    1. Podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem art. 21 i 22, stanowi dochód
    ustalony zgodnie z art. 7 albo w art. 7a ust. 1, po odliczeniu:

    1) darowizn:

    a) na cele naukowe, naukowo-techniczne, oświatowe, oświatowo-wychowawcze,
    kulturalne, kultury fizycznej i sportu, ochrony zdrowia i pomocy
    społecznej, [...mnóstwo innych...] do wysokości nie przekraczającej
    15% dochodu

    b) na cele kultu religijnego i na działalność charytatywno-opiekuńczą,
    [...mnóstwo innych...] do wysokości nie przekraczającej 10% dochodu
    --------

    Nie miałeś szukać w *koszcie* a w *odliczeniach* !
    :)
    Na przyszłość każ szukać komputerowi, zrobi to szybciej ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-10-22 14:08:07
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    [...]
> [...]
    >
    > Nie miałeś szukać w *koszcie* a w *odliczeniach* !
    > :)
    > Na przyszłość każ szukać komputerowi, zrobi to szybciej ;)

    Faktycznie - wiedziałem, że przecież gdzieś to musi być.
    :-)

    Dziękuję za odpowiedź
    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński