  • 1. Data: 2010-11-10 07:09:29
    Temat: gaz w samochodzie wykorzystywanym w firmie
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    Witam

    w mojej firmie korzystam z prywatnego samochodu - czy moge w takim samochodzie
    zalozyc instalacje gazowa <3,5 tys i wpisac w koszty firmy? co w momencie
    sprzedazy samochodu badz likwidacji firmy ?

    Pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2010-11-10 09:06:32
    Temat: Re: gaz w samochodzie wykorzystywanym w firmie
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Niestety nie możesz.
    Też bym chętnie wrzucił w koszty remont dachu na prywatnym domu, bo mi
    przecieka a wykorzystuję jedno pomieszczenie do DG ale niestety......
    Jacek

  • 3. Data: 2010-11-10 09:20:56
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-11-10 10:06, Jacek pisze:
    > Niestety nie możesz.
    > Też bym chętnie wrzucił w koszty remont dachu na prywatnym domu, bo mi
    > przecieka a wykorzystuję jedno pomieszczenie do DG ale niestety......
    A paliwo może w koszty wrzucić? A komplet opon? A naprawę sprzęgła?
    Może, do wysokości wykazanej z kilometrówki, bo zakładam, że tak
    samochód rozlicza. Podobnie bym zrobił z instalacją gazową.
    Maciek

  • 4. Data: 2010-11-10 09:37:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-11-2010 10:20, Maciek pisze:
    > A paliwo może w koszty wrzucić? A komplet opon? A naprawę sprzęgła?
    > Może, do wysokości wykazanej z kilometrówki, bo zakładam, że tak
    > samochód rozlicza. Podobnie bym zrobił z instalacją gazową.

    Wg. kilometrówki rozlicza się koszty EKSPLOATACJI - czyli to co się
    zużywa i trzeba wymienić, uzupełnić itp w trakcie korzystania z
    samochodu. Paliwo się zużywa, opony też, tylko wolniej, sprzęgło się
    psuje w wyniku zużycia.
    Instalacja gazowa to nowy element - inwestycja w obiekt a nie koszt
    użytkowania obiektu.

    Spotkałam się z twierdzeniem (tzn. kiedyś w rozmowie z pewnym biegłym
    zeszło na ten temat, raz jeden, i dawno i więcej nie spotkałam się z
    takim ujęciem sprawy), że można by to potraktować jak inwestycję w obcym
    środku trwałym - powyżej 3500zł amortyzuje się to 10 lat.

    Tyle, że najpierw ten środek musi być obcy - np. wynajęty, leasingowy.
    Nie ma definicji "obcości", a słownikowo obcy nie może być mój własny.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813