  • 1. Data: 2006-04-04 11:49:36
    Temat: idę na emerytur
    Od: "Zuzanna" <u...@i...pl>

    Witam wszystkich.Idę na zasłużoną emeryturę.Jestem wspólnikiem w 2 osobowej
    spółce jawnej.Jak prawnie zrezygnować ze spółki aby mogła nadal funkcjonować
    beze mnie?

  • 2. Data: 2006-04-06 07:27:56
    Temat: Re: idę na emerytur
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Apr 2006, Zuzanna wrote:

    > Witam wszystkich.Idę na zasłużoną emeryturę.Jestem wspólnikiem w 2 osobowej
    > spółce jawnej.Jak prawnie zrezygnować ze spółki aby mogła nadal funkcjonować
    > beze mnie?

    Przewiduję pewien kłopot z jednoosobową spółką osobową...
    Stawiam tezę: "nie da się".
    Kto przeciw?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-04-06 08:02:24
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > Przewiduję pewien kłopot z jednoosobową spółką osobową...
    > Stawiam tezę: "nie da się".
    > Kto przeciw?

    Bynajmniej nie ja.
    Proponuję wcześniej wprowadzić kolejnego wspólnika do owej spółki, żeby po
    Twoim wycofaniu się spółka nadal istniała. Jeśli taka opcja nie jest brana
    pod uwagę to macie problem. Nie wiem, czy się nie mylę, ale chyba tylko sp.
    z o.o. może funkcjonować jako jednoosobowa. Jeśli tak - to może się
    przekształcić?
    Graszka

  • 4. Data: 2006-04-06 10:07:36
    Od: "Zuzanna" <u...@i...pl>

    sp. z o.o. musi mieć 50.000,- udziałów.I znów te wpisy sądowe.Nie mam na to
    specjalnej ochoty.Drugi wspólnik nie wchodzi w grę , bo musiałby mnie
    spłacić.

  • 5. Data: 2006-04-06 22:08:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Apr 2006, Zuzanna wrote:

    > sp. z o.o. musi mieć 50.000,- udziałów.I znów te wpisy sądowe.Nie mam na to
    > specjalnej ochoty.Drugi wspólnik nie wchodzi w grę , bo musiałby mnie
    > spłacić.

    Mógłby wziąć MNIEJ udziału w spółce niż połowę!
    I polecam spescygnaturkę..... celowo bez delimitera (żeby nie
    wycięło automatycznie :])

    > Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał
    [...cytat...]
    [...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?