  • 1. Data: 2006-04-04 11:59:43
    Temat: pit 4 poz 47 zaliczenie nadpłaty za ubiegły rok
    Od: "zatra" <z...@w...pl>

    Witam
    Posługuje się programem super płace i ten przy wypełnieniu deklaracji pit 4
    za 03.2006 w poz. 47 notorycznie wpisuje mi kwotę podatku który zapłaciłem
    od wynagrodzeń za ubiegły rok. Stąd moje pytanie czy robi to prawidłowo i
    dlaczego akurat na deklaracji za marzec 2006. Ewentualnie za jakiś link do
    opisu pit 4 byłbym również wdzięczny.
    Pozdrawiam zat1

  • 2. Data: 2006-04-04 21:43:26
    Temat: Re: pit 4 poz 47 zaliczenie nadpłaty za ubiegły rok
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    zatra napisał(a):

    > dlaczego akurat na deklaracji za marzec 2006.

    Ustawa o pdof:

    "Art.37
    [...]
    4. Różnicę między podatkiem wynikającym z rocznego obliczenia a sumą
    zaliczek pobranych za miesiące od stycznia do grudnia pobiera się z dochodu
    za marzec roku następnego. Różnicę tę, na wniosek podatnika, pobiera się z
    dochodu za kwiecień roku następnego. W razie gdy stosunek uzasadniający
    pobór zaliczek ustał w styczniu lub w lutym, różnicę pobiera się z dochodu
    za miesiąc, za który pobrana została ostatnia zaliczka. Pobraną różnicę
    płatnicy wpłacają na rachunek urzędu skarbowego, którym kieruje właściwy
    dla płatnika naczelnik urzędu skarbowego, łącznie z zaliczkami za te
    miesiące. Jeżeli z obliczenia rocznego wynika nadpłata, zalicza się ją na
    poczet zaliczki należnej za marzec, a jeżeli po pobraniu tej zaliczki
    pozostaje nadpłata, płatnik zwraca ją podatnikowi w gotówce. Zwrócone
    nadpłaty w gotówce płatnik potrąca z kwot pobranych zaliczek przekazywanych
    urzędom skarbowym, wykazując je w deklaracji, o której mowa w art. 38 ust.
    1."

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~