  • 11. Data: 2007-09-16 21:49:32
    Temat: Re: ile PLN mam przelać do US ? (kwartalnie rozliczający się ryczałtowiec)
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    On 14 Wrz, 22:08, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "Łukasz Wojciechowski" <l...@p...lublin.pl> napisał w
    > wiadomościnews:1189710176.115303.3680@19g2000hsx.goo
    glegroups.com...> A płacisz Ty ryczałt czy dochodowy, bo się pogubiłem??

    > ryczałt

    > Nie mam - przede wszystkim dlatego, że przy ryczałcie chyba nie można
    > odliczać kosztów ( nie mam racji? ).
    >
    > Masz, ale VAT z faktur "kosztowych" odliczac jak najbardziej mozesz!
    Ok, to zadam proste aczkolwiek od drugiej strony pytanie - co muszę
    zrobić, żebym nie musiał oddać tego VAT'u ?
    Wystarczy np kupić sobie coś (coś na potrzeby firmy oczywiście) za
    2440zł brutto ?

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 12. Data: 2007-09-16 22:01:14
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    On 14 Wrz, 21:47, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > O, popatrz, odsyłanie do przepisów stało się zarezerwowanym
    > punktem programu ;)
    Coś jak Read The Fucking Manual na niektórych grupach :)

    > IMVHO problem leży gdzie indziej, niż to opisujesz: wcale nie w tym,
    > że nie jesteś w stanie ogarnąć, tylko że czytałeś "książki", nie
    > czytając tekstów źródłowych, czyli przepisów!
    > Czytając instrukcję obsługi radia zamiast podstaw z działania fali
    > elektromagnetycznej możesz się nie dowiedzieć, dlaczego po wejściu
    > do windy ono weźmie i zamilknie.
    Zdaję sobie z tego sprawę ale jestem też pewien, że po przeczytaniu
    kilku takich tekstów źródłowych musiałbym przeczytać kilka więcej,
    żeby zrozumieć różne terminy użyte w tych pierwszych - dam sobie
    spokój, wolę w tym czasie robić to co umiem robić dobrze i w kilka
    godzin zapracować na księgową ;)

    > Chciałbyś, abyśmy Ci pogratulowali dobrego samopoczucia? ;)
    > No to proponuję przejrzeć archiwa grupy :)
    >
    > Wcale nierzadko były opisy, jak to grupowicze zabierali się za
    > prostowanie tego co biuro namieszało :>
    > Takie biuro to też DG która musi mieć "przerób", żeby zarobić
    > na chleb. I sądząc z opisów nie jest niemożliwe, że obługujący
    > konkretne zlecenie też nie przeczytał konkretnego przepisu ;)
    > A jak to określam: "siedzieć pójdziesz Ty". Biuro co najwyżej
    > zapłaci Ci odszkodowanie, zawrzyj w umowie warunek że mają
> [...]
    I z tego również zdaję sobie sprawę. Wybór mam pomiędzy księgową,
    która ma lokal 2min od mojego domu ale jej nie znam a taką, która ma
    lokal na drugim końcu miasta ale tą znam od 5lat i wiem jak duże firmy
    z mojego miasta obsługuje - kusi mnie do tej pierwszej ale raczej
    wybiorę tą drugą :)

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 13. Data: 2007-09-17 07:01:09
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 17-09-2007 o 00:01:14 Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > lokal na drugim końcu miasta ale tą znam od 5lat i wiem jak duże firmy
    > z mojego miasta obsługuje - kusi mnie do tej pierwszej ale raczej

    Ta druga może być dobrym wyborem, pod warunkiem że prowadzi też
    ryczłty/kpiry.
    Bo z tego co piszesz to chodiz o pełną księgowość. A to inna bajka,
    bardziej skomplikowana, ale co z tego skoro taki kpir ma swoje prawidła
    i to czasami zupełnie nielogiczne.

  • 14. Data: 2007-09-18 18:50:55
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    On 17 Wrz, 09:01, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Bo z tego co piszesz to chodiz o pełną księgowość. A to inna bajka,
    > bardziej skomplikowana, ale co z tego skoro taki kpir ma swoje prawidła

    Jedną z tych dużych firm prowadzi owa księgowa od narodzin i do
    dzisiaj jest to KPiR, dopiero wkrótce będzie to pełna księgowość -
    decyzję już podjąłem.

    Dzięki za pomoc

    --
    pozdrawiam