  • 21. Data: 2013-12-02 09:55:25
    Temat: Re: Re: Re: Re: ile lat ma urz?d skarbowy na przeprowadzenie kontroli
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Nov 2013, Robert Tomasik wrote:

    > To, że gdzieś wydano - mo jej ocenie bezsprzecznie - wadliwe orzeczenie,

    IMO ono nie było wadliwe - primo zgadzało się z literą przepisu,
    secundo przeszło przez cztery instancje co najmniej (bo nie pamiątam
    czy orzekał NSA czy rozszerzony skład NSA w odpowiedzi na zapytanie
    prawne - zadane przez sąd). Znaczy US-IS-WSA-NSA co najmniej.
    Trochę orzeczeń SN iż "litera przepisu ma pierwszeństwo" jest :)
    Inna sprawa, że chodziło i inny przepis (już nie obowiązujący),
    zwracałem uwagę jedynie iż wywiedzenie z przepisu wymogu "bezpośredniości"
    skutkuje przykrymi wnioskami.

    > które nawet się może i uprawomocniło, nie powinno wpływać na prawną ocenę
    > sytuacji.

    Prawna ocena sytuacji jest taka, że w przepisie nie użyto określenia
    "majątek", co właśnie wzbudza wątpliwości, a powiązane jest z literalnym
    wymogiem "pochodzenia ze sprzedaży".

    Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie" :)

    pzdr, Gotfryd