  • 11. Data: 2005-01-06 17:16:01
    Temat: Re: import z chin - jaka firma?
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Thu, 6 Jan 2005 17:05:20 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Pomyliłem wątki :[
    > Odpowiadając raz za razem miałem jeszcze w cache pytanie
    > o limity VAT. Komentarz (mój) był bez sensu !

    > Formalnie to pitu19% :)

    > ...wpis 100 zł...

    > ..darmo...

    > ...152 zł AFAIR...

    > ...może tu i ówdzie dojdą, ale to już po 5 zł.
    > No chyba że to jakiś towar objęty zezwoleniem albo
    > akcyzą, wtedy rzędy cen się zmieniają :)

    Zapomniałeś dodać :
    1. Cło
    2. Vat płacony na granicy przy imporcie - jeżeli nie bedzie podatnikiem
    czynnym to nie odliczy.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 12. Data: 2005-01-06 22:05:41
    Od: JK <p...@p...com>

    new one napisał(a):

    > DG+ KPiR+ VAT lub kogos z rodziny kto juz ma firme

    Czy można prowadzić działalność związaną z rzeczonym importem będąc na
    ryczałcie? Planuję sprzedaż produktów niszowych, głównie klientowi
    detalicznemu, za godziwe marże (rynek zbytu jest ustawiony)- rozkład
    opodatkowania przy zestawieniu KPiR + VAT wychodzi mi dużo, dużo
    słabiej, niż ryczałt i brak VAT...Tylko czy tak można?

    JK

  • 13. Data: 2005-01-07 08:10:45
    Od: "new one" <x...@i...pl>

    > słabiej, niż ryczałt i brak VAT...Tylko czy tak można?

    ale na granicy bedziesz musial zaplacic vat i jesli nie bedziesz vatowcem to
    stracisz mozliwosc jego rozliczenia

  • 14. Data: 2005-01-07 12:07:03
    Od: JK <p...@p...com>

    new one napisał(a):

    > ale na granicy bedziesz musial zaplacic vat i jesli nie bedziesz vatowcem to
    > stracisz mozliwosc jego rozliczenia

    Wliczałem w cenę końcową, mimo tego jestem do przodu kawał grosza na
    takim układzie...Moim celem jest taki start, aby maksymalnie
    zminimalizować formalności i późniejsze obowiązki- dlatego myślę nad
    ryczałtem i działaniu bez VAT, jak długo się da. Zastanawia mnie jeszcze
    jedno- jakie wymogi muszą spełniać dokumenty przychodu przy ryczałcie?
    Czy bardziej tu chodzi o podkreślenie wpływu jakiegoś towaru, czy są tak
    ważnym składnikiem w papierach, jak np. f-ra VAT?

    J.