  • 1. Data: 2005-01-05 11:26:27
    Temat: import z chin - jaka firma?
    Od: "r-a-d" <c...@p...onet.pl>

    Witam!

    Aby moc importowac jakies towary na wieksza skale np. z Chin potrzebny jest
    nr Regon i NIP (czyli firma) Moje pytanie brzmi - jaka jest
    najoplacalniejsza forma dzialanosci gospodarczej, jesli zalezaloby mi na jak
    najmniejszych kosztach stalych (w zwiazku z tym ze np. chcialbym jednorazowo
    sprowadzic wieksza partie towarow, sprzedac to, po czym wykonac nastepny
    transport dopiero za dluzszy okres czasu, majac nadzieje ze mnie do tego
    czasu nie oskubie ZUS itp)

    z gory dziekuje za porade

  • 2. Data: 2005-01-05 11:56:04
    Temat: Re: import z chin - jaka firma?
    Od: "new one" <x...@i...pl>

> [...]
    > sprowadzic wieksza partie towarow, sprzedac to, po czym wykonac nastepny
    > transport dopiero za dluzszy okres czasu, majac nadzieje ze mnie do tego

    DG+ KPiR+ VAT lub kogos z rodziny kto juz ma firme

  • 3. Data: 2005-01-05 14:36:02
    Od: "r-a-d" <c...@p...onet.pl>

    "new one"
    > jak
    > jednorazowo
    >
    > DG+ KPiR+ VAT lub kogos z rodziny kto juz ma firme

    dziekuje, ale bylbym rownie wdzieczny za objasnienie po krotce tych skrotow
    :) (tzn. domyslam sie ze chodzi o dzialanosc gospodarcza i karte podatkowa?)

    w takim razie jakie bylyby przyblizone koszty aby raz w ciagu miesiaca
    zarobic 20,000 pln i powtarzac ta operacje co roku.

    bede niezmiernie wdzieczny, pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-05 23:49:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Jan 2005, r-a-d wrote:

    >+ "new one"
    [...]
> [...]
    >+ :) (tzn. domyslam sie ze chodzi o dzialanosc gospodarcza i karte podatkowa?)

    Oj... za tę kartę podatkową do importu to chyba naczelnik US by
    cię uszkodził :)
    KsięgaPrzychodów*i*Rozchodów !!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-06 00:25:55
    Od: "new one" <x...@i...pl>

    > w takim razie jakie bylyby przyblizone koszty aby raz w ciagu miesiaca
    > zarobic 20,000 pln i powtarzac ta operacje co roku.

    dochod czy przychod 20.000 ?

  • 6. Data: 2005-01-06 08:23:13
    Od: "r-a-d" <c...@p...onet.pl>

    "new one"

    > dochod czy przychod 20.000 ?

    dochod

    Jakie oplaty poza 19% CIT bede zmuszony wniesc?

  • 7. Data: 2005-01-06 11:51:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, r-a-d wrote:

    >+ "new one"
    [...]
    >+ > dochod czy przychod 20.000 ?
    >+
    >+ dochod

    No to "new one" wykazał się refleksem... zajrzyj do przepisów !
    (liczy się PRZYCHÓD).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-01-06 12:46:43
    Od: "new one" <x...@i...pl>

    > No to "new one" wykazał się refleksem... zajrzyj do przepisów !
    > (liczy się PRZYCHÓD).

    nie zalapalem o co ci chodzi.
    ja pytalem jaka kwote ma na mysli

    a wracajac do meritum:
    oprocz citu19% [jesli wybierze liniowy] dodatkowo dojdzie mu:
    -1361,96 zł - Podstawa ZUS dla prowadzących działalność od 12.2004
    -100 zl koszt ksiegowosci, chyba ze sam bedzie wysylal
    -koszty zalozenia DG + regon + vat [nie wiem jakie sa teraz oplaty - ale do
    kazdej sprawy pewnie dojda jakies znaczki skarbowe)

  • 9. Data: 2005-01-06 13:50:59
    Od: "r-a-d" <c...@p...onet.pl>

    "new one"

> [...]
    > oprocz citu19% [jesli wybierze liniowy] dodatkowo dojdzie mu:
    > -1361,96 zł - Podstawa ZUS dla prowadzących działalność od 12.2004

    te 1361 to oplata comiesieczna? bo jesli tak to automatycznie moj biznes
    przestaje byc oplacalny (12*1360 = 16320, a mam w planie zarabiac 20,000
    rocznie). Czyli pewnie po podliczeniu wszystkich oplat wyjdzie ze jeszcze
    trzeba bedzie do tego doplacac..... porazka

    chyba ze sa jakies inne, bardziej liberalne rozwiazania

  • 10. Data: 2005-01-06 16:05:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, new one wrote:

    >+ > No to "new one" wykazał się refleksem... zajrzyj do przepisów !
    >+ > (liczy się PRZYCHÓD).
    >+
    >+ nie zalapalem o co ci chodzi.
    >+ ja pytalem jaka kwote ma na mysli

    Pomyliłem wątki :[
    Odpowiadając raz za razem miałem jeszcze w cache pytanie
    o limity VAT. Komentarz (mój) był bez sensu !

    >+ a wracajac do meritum:
    >+ oprocz citu19% [jesli wybierze liniowy]

    Formalnie to pitu19% :)

    >+ -koszty zalozenia DG

    ...wpis 100 zł...

    >+ + regon

    ..darmo...

    >+ + vat

    ...152 zł AFAIR...

    >+ [nie wiem jakie sa teraz oplaty - ale do
    >+ kazdej sprawy pewnie dojda jakies znaczki skarbowe)

    ...może tu i ówdzie dojdą, ale to już po 5 zł.
    No chyba że to jakiś towar objęty zezwoleniem albo
    akcyzą, wtedy rzędy cen się zmieniają :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)