  • 1. Data: 2006-11-04 23:36:57
    Temat: informatyk a zakup TV
    Od: "Emikaa" <e...@g...pl>

    witam,
    prowadze jednoosobowa DG - uslugi informatyczne, ksiazka przychodow i
    rozchodow na zasadach ogolnych, jestem vatowcem,
    ostatnio kupilem TV LCD - zastanawiam sie czy moge go wniesc do firmy -
    wliczyc w koszty
    - jako narzedzie do pracy - TV LCD bedzie mi sluzyl jako monitor do
    komputera, poniewaz pisze programy przy ktorych potrzebuje duzej
    rozdzielczosci ekranu a dostepne monitory LCD nie sa tak duze aby wieksze
    rozdzielczosci z komputera byly dobrze widoczne

    Prosze o opinie

    Pozdr.

  • 2. Data: 2006-11-05 08:21:10
    Temat: Re: informatyk a zakup TV
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

> [...]
    > wliczyc w koszty
    > - jako narzedzie do pracy - TV LCD bedzie mi sluzyl jako monitor do
    Oczywiscie, ze mozna, bo niby dlaczego nie? Mozna znalezc 1000+1 wyjasnien,
    ze zabawka sluzy do osiagniecia przychodu.
    Wrzucic w koszty - tak mozna, albo jednorazowo albo w ratach (amortyzacja)

    > poniewaz pisze programy przy ktorych potrzebuje duzej rozdzielczosci
    > ekranu a dostepne monitory LCD nie sa tak duze aby wieksze rozdzielczosci
    > z komputera byly dobrze widoczne
    Tego bym nie oglaszal, bo 'sliskie' z technicznego punktu widzenia (TV LCD
    nawet te tzw ready HD maja na ogol gorsze rozdzielczosci niz prosciutkie 17
    calowe monitory TFT)

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-05 10:54:56
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "XXX" <w...@w...pl> napisał w wiadomości news:

    > Tego bym nie oglaszal, bo 'sliskie' z technicznego punktu widzenia (TV LCD
    > nawet te tzw ready HD maja na ogol gorsze rozdzielczosci niz prosciutkie
    > 17 calowe monitory TFT)

    Jakie rozdzielczości?
    Chodzi o rozdzielczość natywną matrycy?
    Jesteś tego w 100% pewien?

  • 4. Data: 2006-11-05 16:49:16
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Cavallino napisał(a):
    > Jakie rozdzielczości?
    > Chodzi o rozdzielczość natywną matrycy?
    > Jesteś tego w 100% pewien?
    W tanich a duzych lcd sa piksele jak kostka brukowa...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2006-11-05 22:09:36
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości news:

    > 'sliskie' z technicznego punktu widzenia (TV
    > W tanich a duzych lcd sa piksele jak kostka brukowa...

    Jak podzielisz kilka razy większą powierzchnię ekranu, przez podobną
    rozdzielczość matrycy, to jest to chyba dość zrozumiały rezultat?
    Ale IMO to nijak nie znaczy, że rozdzielczość jest inna, wręcz przeciwnie.

  • 6. Data: 2006-11-06 09:09:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Nov 2006, Emikaa wrote:

    > a dostepne monitory LCD nie sa tak duze aby wieksze
    > rozdzielczosci z komputera byly dobrze widoczne

    Nie odnoszę się do meritum :) - ale bardzo proszę, nie
    kpij sobie w argumentacji, bo US odpowie ci jak ja:

    http://www.monitor.pl/bxa/?action=show_opis&id=2830&
    id_kategorii=34

    40 cali to mało??? Ze dwie minuty szukałem...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-11-06 09:33:09
    Od: "XXX" <w...@w...pl>

    > Jakie rozdzielczości?
    > Chodzi o rozdzielczość natywną matrycy?
    > Jesteś tego w 100% pewien?
    To juz chyba nie o podatkach. Ale .. a jakie ma to znaczenie? Rozdzielczosc
    jest taka, jaka ma najslabsze ogniwo w calym lancuchu: kamera - nadanie w
    eter - odbior. Wiec: nie ma sensu robic TV (LCD albo plazma) o wiekszej
    "matrycy" (chodzi o liczbe pikseli) niz przyleci nam sygnal z "nieba". W
    niebo zas wysyla sie, to co moga odebrac odbiorniki TV, ktore robi sie "zeby
    ogladanie bylo znosne", nie tylko dla oczu, takze kieszeni. Dalej, wiec: nie
    ma sensu matryca (np. TFT) 2048 x na 2048, bo i tak z powietrza przyleci
    (przykladowo) 1080 x 748

    pozdrawiam - xxx

  • 8. Data: 2006-11-06 10:17:46
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 11/5/2006 11:09 PM, Użytkownik Cavallino napisał:

    > Jak podzielisz kilka razy większą powierzchnię ekranu, przez podobną
    > rozdzielczość matrycy, to jest to chyba dość zrozumiały rezultat?
    > Ale IMO to nijak nie znaczy, że rozdzielczość jest inna, wręcz przeciwnie.

    A Ty "mówisz czy wiesz"? Innymi słowy: podłączyłeś "coś" do telewizora
    LCD i uzyskałeś dużą rozdzielczość (jaką?)

  • 9. Data: 2006-11-06 10:20:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Nov 2006, XXX wrote:

> [...]
    > jest taka, jaka ma najslabsze ogniwo w calym lancuchu[...]
    > Wiec: nie ma sensu robic TV (LCD albo plazma) o wiekszej

    Ale AFAIR w tej chwili spotyka się minitorotelewizory które są
    przeznaczone aby obraz z wejścia monitorowego (mają takie, nie
    przez jakieś wynalazki po SVideo z odrębnego wyjścia karty grafiki)
    wyświetlać z "normalnymi" rodzielczościami - mają matrycę o stosownej
    rozdzielczości.
    I co gorsza, wcale nie jest łatwo kupić monitor z wejściami
    multimedialnymi (to SVideo itp) który nie miałby wbudowanego
    telewizora!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-11-06 10:44:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Cavallino,

    Sunday, November 5, 2006, 11:09:36 PM, you wrote:

    > Jak podzielisz kilka razy większą powierzchnię ekranu, przez podobną
    > rozdzielczość matrycy, to jest to chyba dość zrozumiały rezultat?
    > Ale IMO to nijak nie znaczy, że rozdzielczość jest inna, wręcz przeciwnie.

    Tanie TV LCD mają rozdzielczość 640x480 - stara VGA.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl