  • 1. Data: 2004-08-31 17:59:23
    Temat: podatek od środków transportowych
    Od: "Ruffles" <r...@T...pl>

    Witam, jestem tu nowy ale mam pytanie, które jak sądze z nazwy grupy
    zainteresuje co niektórych.
    Rzecz dotyczy podatku od środków transportowych a konkretnie zakresu
    obowiązywania tego przepisu.
    Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych mówi w ten sposób (Dz. U. z 2002 r.
    Nr 9, poz. 84) art. 8.: Opodatkowaniu podatkiem od środków transportowych
    podlegają:
    1) samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i
    poniżej 12 ton,
    Tak więc kwestią sporną jest czy samochody o masie 3500kg podlegają
    obowiązkowi podatkowemu czy też nie. Osobiście nie zgodziłem się z decyzją
    burmistrza i zaskarżyłem ją do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, tam
    niestety odrzucono mój wniosek w ogóle nie zwracając jednak uwagi (lub nie
    chcąc dostrzec) nieścisłości w tym zapisie. W sieci spotkałem się z
    opiniami, że w tej kwestii rozstrzygnąć powinien WSA, ponieważ nieścisłości
    w prawie należy rozstrzygać na korzyść skarżącego (tu: podatnika). Chciałem
    zapytać szanownych grupowiczów o Wasze opinie na ten temat, czy jest to
    uzasadnione (sam niestety prawnikiem nie jestem) i czy są jakieś szanse?
    Może ktoś był w podobnej sytuacji i podzieli się doświadczeniami?
    Ruffles

  • 2. Data: 2004-08-31 22:37:55
    Temat: Re: podatek od środków transportowych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Aug 2004, Ruffles wrote:
    [...]
    >+ Rzecz dotyczy podatku od środków transportowych a konkretnie zakresu
    >+ obowiązywania tego przepisu.

    Rzuć okiem na .prawo bo tam posłałem odpowiedź. Jak będziesz
    komentował to ew. daj crossposta: za jedną grupę w nietypowym
    temacie na ogół nie rozstrzeliwuja na miejscu :) (wiem co piszę,
    sprawdzałem !) - możesz dać FUT :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-01 06:02:04
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ruffles" <r...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > burmistrza i zaskarżyłem ją do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, tam

    IMO "od" oznacza z ta wielkoscia i wyzsze... Poza tym trzeba miec pecha, ze
    nie wpisano 3499KG:-)

    Pozdrawiam
    LG

  • 4. Data: 2004-09-01 09:50:15
    Od: "robert" <g...@g...pl>

    od 3500 kg (to znaczy wlacznie) jesli zatem masz samochod z wpisem 3,5 t
    DMC to podlegasz.
    jesli masz samochod z wpisem 3499 to niepodlegasz.
    Przepis jest jasny nie wice w nim zadnych niescislosci
    pozdro.
    robert