  • 11. Data: 2006-08-08 12:51:13
    Temat: Re: jak jest z progiem 10.000 Euro - czy teraz go nie ma?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Amiran Chyb wrote:

    > rozumiem, ze nie ma znaczenia to, ze nie prowadze DG, bo ustawa o VAT
    > rozumie to inaczej? czyli decyduje pierwsza umowa jaka podpisalem w
    > tym roku?

    Nie data podpisania umowy. To co jest sprzedażą jest sprawą nieco
    dyskusyjną. Przy różnych rodzajach działalności można to róznie
    interpretować. (I US-y różnie interpretują) Najbezpieczniej jest
    przyjąć, że decyduje data wystawienia pierwszego rachunku a dokładniej
    data kiedy powstałby obowiązek podatkowy gdyby jego wystawca był
    VAT-owcem.

  • 12. Data: 2006-08-08 13:03:07
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > Sam się zastanawiam nad tym. Pewnie tak przerobią ten słynny artykuł
    > 15(bodajże)
    > że tylko umowa o pracę nie będzie podlegała, a cała reszta(UZ,UoD itp)
    > zostanie ovatowana.

    Niech to przede wszystkim przerobia tak, by bylo jasne jak 2x2 o co w tym
    chodzi (jasne klarowne zasady, a nie jakies durne okreslenia). Np. Kazda
    osoba ktora nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej, a wykonuje umowy o
    dzielo i zlecenia po przekroczeniu kwoty 10 tys. euro w danym roku staje sie
    vatowcem. abo Od kazdej umowy o dzielo i zlecenia jest vat.

    Przeklenstwem polskich podatkow jest nie tyle ich wysokosc, co
    skomplikowanie i niejasne zapisy, z mnostwem dziwnych wylaczen, ktorych
    czasem nie rozumieja nawet najlepsi prawnicy (artykuly prasowe).

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 13. Data: 2006-08-08 13:45:01
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 14:43:03 Amiran Chyb <a...@g...com> napisał:

    > to ostatnie pytanie dorzuce: czy ma znaczenie to, ze podpisalem umowe
    > na podobne uslugi np. w grudniu zeszlego roku - czy wowczas mam limit
    > na caly rok? czy tez liczy sie data pierwszej umowy w tym roku?

    Ja w 2004 w grudniu mialem jedna umowe - i zostalo mi kolo 3000 limitu.
    Cudem umowa byla na trochę mniej.

  • 14. Data: 2006-08-08 14:14:03
    Od: "H5N1" <h...@g...com>

    t wrote:

    > Ja w 2004 w grudniu mialem jedna umowe - i zostalo mi kolo 3000 limitu.
    > Cudem umowa byla na trochę mniej.

    absurd całkowity. jednym slowem, gdybys podpisal umowe w styczniu -
    nie zaplacilbys podatku, podpisujac w grudniu - placisz. i jak przy
    takich przepisach byc uczciwym podatnikiem?

    wracajac do sposobu obliczania momentu rozpoczecia dzialalnosci w ciagu
    roku - chyba jednak decyduje data podpisania umowy?
    tutaj ( http://vat.pl/pages/i/175.php ) piszą:
    Bierze się pod uwagę okres od dnia dokonania pierwszej transakcji
    sprzedaży lub świadczenia usługi do ostatniego dnia roku
    podatkowego.

    "(lub) od dnia świadczenia usługi" - zazwyczaj świadczenie
    rozpoczyna się wraz z podpisaniem umowy, zapewne.

  • 15. Data: 2006-08-08 14:18:38
    Temat: Vat na dzielo - odpowiedzialnosc wzgledem osob trzecich.
    Od: "H5N1" <h...@g...com>

    i kolejna rzecz z cytowanego artykulu: (
    http://www.vat.pl/pages/i/71.php )

    "Jeżeli wiec umowa nie jest związana z działalnością gospodarczą
    wówczas należy traktować ją jak inne umowy o dzieło. Oznacza to
    tym samym, że nie będzie ona opodatkowana, jeżeli odpowiedzialność
    względem osób trzecich będzie ponosił zleceniodawca."

    czyżby zatem decydował ten zapis w umowie? tylko do czego się
    sprowadza odpowiedzialność względem osób trzecich w przypadku
    sprzedaży oprogramowania?

    dzieki

  • 16. Data: 2006-08-08 14:36:00
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 08-08-2006 o 16:18:38 H5N1 <h...@g...com> napisał:

    > czyżby zatem decydował ten zapis w umowie? tylko do czego się
    > sprowadza odpowiedzialność względem osób trzecich w przypadku
    > sprzedaży oprogramowania?

    Np jeśli złamiesz prawa autorskie to kto odpowiada, albo naruszysz patent
    -> kto jest podmiotem wystawionym na strzał.