  • 1. Data: 2006-02-06 10:55:50
    Temat: jak samochod DO ewidencji?
    Od: Adam Piotrowski <f...@a...pl>

    Mam starego rzęcha, który pomógłby mi zwiększyć trochę koszty.
    Jak go wprowadzić do esidencji (ewidencji czego?), jak określić wartość
    początkową i jak to wszystko oficjalnie uruchomić?
    Pliz, help mi.
    --
    Adam Piotrowski
    www.pajacyk.pl

  • 2. Data: 2006-02-08 12:18:44
    Temat: Re: jak samochod DO ewidencji?
    Od: Robert Steward <b...@a...pl>

    Użytkownik Adam Piotrowski napisał:

> [...]
    > Jak go wprowadzić do esidencji (ewidencji czego?), jak określić wartość
    > początkową i jak to wszystko oficjalnie uruchomić?

    wartość rynkowa Twojego rzęcha (pomoże ci ją ustalić motto alegro lub
    autogiełda
    &
    ewidencja środków trwałych
    http://firma.onet.pl/1291,1106712,ewidencje.html

    powodzenia

    "Miarą inteligencji człowieka jest jego zdolność do korzystania z Google"
    Marek Aureliusz

  • 3. Data: 2006-02-08 13:20:45
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Robert Steward napisał:

    > wartość rynkowa Twojego rzęcha (pomoże ci ją ustalić motto alegro lub
> [...]
    A jakaś podstawa prawna tego genialnego twierdzenia? Bo na tej liście
    już kilkakrotnie udowadniane było, że jeśli cena nabycia jest znana
    (nawet jak ma się nijak do obecnej wartości) to WP stanowi cena nabycia.

    pzdr

    Tomek

    Kliknij po wiecej! >>> http://link.interia.pl/f18ed

  • 4. Data: 2006-02-10 19:52:38
    Od: Adam Piotrowski <f...@a...pl>

    Dnia 8 Feb 2006 14:20:45 +0100, Tomasz Staszewski napisał(a):

    > Bo na tej liście
    > już kilkakrotnie udowadniane było, że jeśli cena nabycia jest znana
    > (nawet jak ma się nijak do obecnej wartości) to WP stanowi cena nabycia.

    A mógłbyś przypomnieć jakie tam słowa kluczowe w tym wątku padły? Bo jakoś
    nie mogłem znaleźć.
    A najlepiej to poprostu powiedz w jaki sposób ustalić wartość początkową
    auta.
    --
    Adam Piotrowski
    www.pajacyk.pl

  • 5. Data: 2006-02-13 08:15:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Feb 2006, Adam Piotrowski wrote:

    > A mógłbyś przypomnieć jakie tam słowa kluczowe w tym wątku padły? Bo jakoś
    > nie mogłem znaleźć.

    Chyba najprościej z ustawy zacytować:
    +++
    Art. 22g.
    1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18,
    uważa się:
    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia,
    [...]
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia środków trwałych
    lub ich części nabytych przez podatników przed dniem
    założenia ewidencji lub sporządzenia wykazu, o których mowa
    w art. 22n, wartość początkową tych środków przyjmuje się
    w wysokości wynikającej z wyceny dokonanej przez podatnika,
    z uwzględnieniem cen rynkowych środków trwałych tego samego
    rodzaju z grudnia roku poprzedzającego rok założenia ewidencji
    lub sporządzenia wykazu oraz stanu i stopnia ich zużycia.
    ---

    Rzucają się w oczy dwa stwierdzenia:
    - stosowanie wyceny obwarowane jest kawałkiem zaczynającym się
    od "jeżeli...". Nie ma podstaw prawnych do przyjmowania wyceny
    jeśli istnieje dokument nabycia. Przypomnę iż pisałem że
    sam niedoceniłem WP własnego kompa, przez nieświadomość (kilka
    lat temu) iż tak sprawy stoją
    - stosowana nie jest *bieżąca* wartość rynkowa. Na przykład
    przy niektórych elementach komputerowych różnica między
    wyceną bieżącą a z grudnia zeszłego roku może być spora

    > A najlepiej to poprostu powiedz w jaki sposób ustalić wartość początkową
    > auta.

    Przeczytaj przepis...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd