  • 1. Data: 2006-02-06 07:22:43
    Temat: mieszkanie z bonifikatą
    Od: Jędrek <a...@p...onet.pl>

    Ojciec mój wykupił z bonifikatą w 2002 roku mieszkanie lokatorskie od
    gminy. W 2005 ojciec zmarł.
    Przeprowadziłam spadek sądownie i zgłosiłam spadek do Urzędu Skarbowego.
    Obecnie chciałabym sprzedać mieszkanie na wolnym rynku.

    Pytanie : Czy muszę zwrócić kwotę bonifikaty jaką uzyskał ojciec przy
    wykupie mieszkania ? ( nie minęło pięć lat od chwili wykupu )

    Czy również obowiązuje mnie okres 5 lat, niezbywania
    mieszkania, jeżeli obowiązuje ten okres to od kiedy jest liczony, ( od
    dnia wykupu przez ojca , czy od momentu postanowienia sądu o spadku ) ?

    Bardzo dziękuję za wszystkie uwagi

    Pozdrawiam Ewa ( konto grzecznościowe )

  • 2. Data: 2006-02-07 10:43:44
    Temat: Re: mieszkanie z bonifikatą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Feb 2006, Jędrek wrote:

    > Pytanie : Czy muszę zwrócić kwotę bonifikaty jaką uzyskał ojciec przy
    > wykupie mieszkania ? ( nie minęło pięć lat od chwili wykupu )

    To zależy od zasad uchwalonych w twojej gminie.
    Własność komunalna to własność twojego miasta albo twojej
    gminy a nie Skarby Państwa i nie ma jednych "ogólnopolskich"
    przepisów obowiązujących w tym przypadku!!
    W niektórych gminach warunki bonifikaty zniesiono, w innych
    był zakaz sprzedaży przez 10 lat.
    5 lat "obowiązkowe dla wszystkich" to co najwyżej okres mający
    wpływ na zwolnienie z podatków.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)