  • 1. Data: 2006-08-08 19:26:35
    Temat: PKD wykluczajace z ryczaltu - faktycznie wykowywane czy z zaswiadczenia ?
    Od: "adamopal" <j...@i...pl>

    Witam
    czytalem forum ale zrobil mi sie metlik, zakladam firme i
    chcialbym byc ryczaltowcem, ale w zaswiadczeniu o wpisie do
    ewidencji dzialalnosci gospodarczej mam m.in zabronione (dla
    ryczaltu) przedmioty dzialalnosci. Jednak wpisalem je z mysla o
    przyszlosci a nie bede ich teraz wykonywal.
    Czy wyklucza mnie samo ich istnienie w zaswiadczeniu czy tez dopiero
    ich wykonywanie?
    Dziekuje i pozdrawiam :)
    Adam

  • 2. Data: 2006-08-08 20:44:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Aug 2006, adamopal wrote:

    > czytalem forum ale zrobil mi sie metlik,

    Weź groups.google.pl -> zaawansowane i przejrzyj tę grupę.

> [...]
    > przyszlosci a nie bede ich teraz wykonywal.
    > Czy wyklucza mnie samo ich istnienie w zaswiadczeniu czy tez dopiero

    --- ustawa o ryczałcie ---
    Art. 8.
    1. Przepisów rozdziału 2 nie stosuje się do podatników:
    [...]
    3) osiągających w całości lub w części przychody [...]
    ^^^^^^^^^^^^
    4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^
    5) podejmujących wykonywanie działalności [...]
    ^^^^^^^^^^^^^
    ZAŁĄCZNIK
    WYKAZ USŁUG, KTÓRYCH
    ŚWIADCZENIE WYŁĄCZA PODATNIKA Z OPODATKOWANIA RYCZAŁTEM
    ^^^^^^^^^^^
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-08-09 00:14:11
    Od: "adamopal" <j...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]

    > ZAŁĄCZNIK
    > WYKAZ USŁUG, KTÓRYCH
    > ŚWIADCZENIE WYŁĄCZA PODATNIKA Z OPODATKOWANIA RYCZAŁTEM

    Dziekuję
    ale nie chodzi mi o sam wykaz usług "zabronionych", tylko o to:
    "Czy wyklucza mnie samo ich istnienie w zaświadczeniu czy tez dopiero
    ich wykonywanie? "
    czyli czy Urzad Skarobowy za podejmowanie działalności rozumie to ze
    wezmę się do takiej roboty i i realnie na tym zarobię czy to że
    pisząc PKD na rejestracji napisałem ją ?
    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2006-08-09 00:41:03
    Od: "adamopal" <j...@i...pl>

    PS:
    widzialem watek z 30 Gru. 2004 gdzie wynikalo by ze faktyczne
    wykonywanie a nie zaświadczenie, a jednak "pani z okienka" powiedziala
    ze nie, ale ja jej prawde powiedziawszy nie wierzę do końca, gdyż
    już się przekonałem urzędnicy też się mylą - i tym bolesniej
    pozniej sie płaci za ich błedy :/

  • 5. Data: 2006-08-09 22:06:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Aug 2006, adamopal wrote:

    > Dziekuję
    > ale nie chodzi mi o sam wykaz usług "zabronionych", tylko o to:
    > "Czy wyklucza mnie samo ich istnienie w zaświadczeniu czy tez dopiero
    > ich wykonywanie? "

    Przeczytaj POWOLI i zwróć uwagę na PODKREŚLENIA.
    Tam (w ustawie) wyraźnie zapisano *CO WYŁĄCZA Z RYCZAŁTU*.
    Widzisz gdzieś "zamiar", "gotowość" albo "deklarację"?

    > czyli czy Urzad Skarobowy za podejmowanie działalności rozumie to ze
    > wezmę się do takiej roboty i i realnie na tym zarobię

    A jest inna możliwość?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-08-09 22:19:03
    Od: "adamopal" <j...@i...pl>

> [...]
    > Tam (w ustawie) wyraźnie zapisano *CO WYŁĄCZA Z RYCZAŁTU*.
    > Widzisz gdzieś "zamiar", "gotowość" albo "deklarację"?

    Czyli wychodzi na to że powinienem sie wykłócać o to z US? Czy po
    prostu złożyć deklarację i czekać na decyzję?
    Oni mi każą zmieniać wpis do ewidencji... nie interesując się czy
    zamierzam coś tam robić już zaraz czy za 2 lata

  • 7. Data: 2006-08-10 07:01:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Aug 2006, adamopal wrote:

    > Czyli wychodzi na to że powinienem sie wykłócać o to z US?
    [...]
    > Oni mi każą zmieniać wpis do ewidencji... nie interesując się czy
    > zamierzam coś tam robić już zaraz czy za 2 lata

    "Czuję się zaskoczony".
    Zechcieli podać podstawę prawną, czy tak po prostu "z kapelusza"?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-08-10 19:56:39
    Od: "adamopal" <j...@i...pl>

    > "Czuję się zaskoczony".
    > Zechcieli podać podstawę prawną, czy tak po prostu "z kapelusza"?

    Powiedzieli że te wsrod PKD mam rownież te które są dla ryczałtu
    zabronione, i juz :/

    A tak z innej beczki - dla uslug informatycznych ryczałt wynosi 17
    procent, czyli w tym przypadku nie ma wlasciwie różnicy w kwocie
    podatku miedzy ksiazką przychodów - rozchodów, a ryczałtem. Jeśli
    by tak było to znów mnie w informacji w urzędzie skarbowym
    wprowadzili w błąd i ja Wam niepotrzebnie zawracam głowę... nie
    mówiąc już o tym ile już się po urzędach nachodziłem dziś
    niepotrzebnie...

  • 9. Data: 2006-08-10 20:30:37
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-08-2006 o 21:56:39 adamopal <j...@i...pl> napisał:

> [...]
    > wprowadzili w błąd i ja Wam niepotrzebnie zawracam głowę... nie
    > mówiąc już o tym ile już się po urzędach nachodziłem dziś

    Na przyszłość - informacja z Urzędu jest tyle warta ile dostaniesz
    mandatu albo latek za zastosowanie się do niej.
    Na piśmie, wiążące, to co innego.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-08-11 06:03:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    adamopal wrote:

> [...]
    > wprowadzili w błąd i ja Wam niepotrzebnie zawracam głowę... nie
    > mówiąc już o tym ile już się po urzędach nachodziłem dziś

    Wygląda na to, że się nachodziłeś niepotrzebnie. Przy usługach
    informatycznych naprawdę nie opłaca się ryczałt. Tylko KPiR. Jeśli
    obroty będą naprawdę duże to można się zastanawiać nad stawką liniową.