  • 1. Data: 2006-08-08 13:55:45
    Temat: Rozwód i ulga odsetkowa
    Od: Wojtek <w...@p...fm>

    Witam !

    Nie chcę powtarzać mojego pytania z pl.soc.prawo (wątek pt. "Ulga
    odsetkowa a rozwiedzeni" z 7.08.2005 10:37), więc zapytam Was tylko o
    opinię w temacie utraty prawa do ulgi odsetkowej po małżeństwie z osobą
    rozwiedzioną, która w poprzednim małżeństwie korzystała z dużej ulgi
    budowlanej.

    Wiem, że US interpretują to na swój sposób - korzystny dla nich. Czy
    jednak taka interpretacja art. 26b ust. 2 pkt 7 ustawy o PIT nie narusza
    zasad prawa ? Moim zdaniem z wielu powodów jest ona niezgodna z zasadami
    sprawiedliwości społecznej.

    Dlaczego bowiem małżeństwo z taką osobą ma podatnika narażać na utratę
    ulgi, do której nabycie prawa miało miejsce w przeszłości ? Tym bardziej
    że w chwili utraty mojej ulgi nie wchodzę w posiadanie przywilejów
    wynikających z ulgi uprzednio uzyskanej przez osobę z którą wstępuję w
    związek małżeński. Ponadto dyskryminuje to na swój sposób osoby
    rozwiedzione, prowadząc do preferencji osób bez małżeńskiej przeszłości.

    Jak myślicie, jest temat do ruszenia ?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojt.