  • Data: 2002-12-30 08:42:13
    Temat: jak to jest z Akcyzą?
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    mam takie pytanie dot.akcyzy, ktore mnie nurtuje od dluzszego czasu:
    zgodnie z art.35 ust1 pkt3 UPTU obowiazek podatkowy w zakresie akcyzy ciazy
    na "sprzedawcy wyrobow akcyzowych".

    Czy w takim razie jesli podatnik prowadzi agencje reklamowa i na zamowienie
    przygotowal kosze okolicznosciowe z batonami, cukierkami, kalendarzykiem i
    np. winem lub piwem, to czy w tym momencie staje sie podatnikiem akcyzy
    (piwo/wino kupione np. w hipermarkecie) ?
    Czy w tej sytuacji robi jakakolwiek roznice, ze zostalo to zaksiegowane jako
    koszty pozostale (kpir) a nie jako zakup towarow, gdyz kosz zostal sprzedany
    jako "kosz okolicznosciowy" bez wyszczegolniania pozycji?

    I druga, bardzo podobna sytuacja: firma organizujaca spotkania i
    konferencje: zakupuje alkohol na konferencje (fakture wystawia na 22% -
    orgarnizacja spotkania/konferencji).

    Czy w powyższych sytuacjach ciazy na podatnikach obowiazek podatkowy w
    zakresie akcyzy, czy zostala juz ona oplacona przez importera?

    Lukasz