  • 1. Data: 2003-11-13 19:33:51
    Temat: jak to się robi
    Od: "Hasan" <h...@g...pl>

    Witam grupowiczów,
    Mam dwa pytania:

    1.Prowadzę działalność gospodarczą i nie jestem VATowcem,ale chciałbym
    przejść na płacenie podatku VAT.
    Jak to zrobić??

    2.Drugie moje pytanie może jest bardzo banalne,ale jakoś nikt nie potrafi mi
    tego prosto wyjaśnić.
    Załóżmy, że już jestem VATowcem i kupuję towar i sprzedaję go po swojej
    cenie. Jak to się dalej robi,jak się odprowadza podatek vat i tak dalej.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-11-13 21:04:02
    Temat: Re: jak to się robi
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Hasan" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > 1.Prowadzę działalność gospodarczą i nie jestem VATowcem,ale chciałbym
    > przejść na płacenie podatku VAT.
    > Jak to zrobić??

    po prostu zarejestrować się jako płatnik VAT (ustawa o podatku vat)

> [...]
    > Załóżmy, że już jestem VATowcem i kupuję towar i sprzedaję go po swojej
    > cenie. Jak to się dalej robi,jak się odprowadza podatek vat i tak dalej.

    to jest dłuższy elaborat :) ewidencja zakupów i sprzedaży, deklaracja VAT-7
    nie prościej dać zarobić jakiemuś fachowcowi ? (biuro podatkowe)

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2003-11-13 22:21:21
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Dariusz Stefan s...@S...post.pl ...

    > po prostu zarejestrować się jako płatnik VAT (ustawa o podatku vat)

    pamiętaj, że jak przechodzisz z własnej woli (tzn. chcesz - nie musisz) to
    VAtowcem jesteś dopiero od następnego pełnego miesiąca po złożeniu VAT-R!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 4. Data: 2003-11-14 08:06:12
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

> [...]
    > Załóżmy, że już jestem VATowcem i kupuję towar i sprzedaję go po swojej
    > cenie. Jak to się dalej robi,jak się odprowadza podatek vat i tak dalej.

    Zgadzam sie z Panem Stefanem, jak nichcesz umoczyc i nie masz pojecia o
    rachunkowosći to lepiej udaj się do fachowca, przy vacie pomyłki drogo
    kosztują.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2003-11-15 21:57:45
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Hasan" <h...@g...pl> napisał

    > 1.Prowadzę działalność gospodarczą i nie jestem VATowcem,ale chciałbym
    > przejść na płacenie podatku VAT.
    > Jak to zrobić??

    Sam jestem swiezy i jeszcze nie jestem VAT-owcem, ale cos tam wykombinowalem
    :)
    Po prostu zglaszasz do US (limit: 40.000 obrot w skali roku - ale do tego
    dochodza "dziwne" przeliczniki na dzien/miesiac - pytaj US).

> [...]
    > Załóżmy, że już jestem VATowcem i kupuję towar i sprzedaję go po swojej
    > cenie. Jak to się dalej robi,jak się odprowadza podatek vat i tak dalej.

    Tak to wymyslilem i juz wiem ze to jest OK. (patrz: pl.biznes).

    Kupuje z hurtowni towar za 1234 zl netto. Hurtownia
    dolicza VAT 22% (271,48 zl) czyli wychodzi brutto: 1505,48 zł.
    Za tyle kupuje de facto towar. Teraz do tego towaru
    doliczam - powiedzmy - 20% marzy, czyli: 1806 + 22% VAT-u,
    czyli: 397,32 zl - to moj doliczony VAT.
    Odprowadzam do fiskusa roznice, czyli: 397,32-271,48 = 125,84 zl.

    Neko

  • 6. Data: 2003-11-15 21:59:03
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl> napisał

    > Zgadzam sie z Panem Stefanem, jak nichcesz umoczyc i nie masz pojecia o
    > rachunkowosći to lepiej udaj się do fachowca, przy vacie pomyłki drogo

    Przestancie straszyc. Przeciez mechanizm jest prosty jak sie okazuje.
    Trzeba byc tylko uwaznym - jak we wszystkim. Po co dawac
    zarabiac fachowcom, jesli mozna cos samemu zrobic (pod warunkiem
    ze ma sie te minimum 100 IQ ;)

    Neko

  • 7. Data: 2003-11-15 21:59:45
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl> napisał

    > to jest dłuższy elaborat :) ewidencja zakupów i sprzedaży, deklaracja
    VAT-7
    > nie prościej dać zarobić jakiemuś fachowcowi ? (biuro podatkowe)

    A nie lepiej po prostu wytlumaczyc? Powariowali z tymi fachowcami. Po co -
    sie pytam?

    Neko

  • 8. Data: 2003-11-15 22:45:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Nov 2003, cef wrote:
    [...]
    >+ > > doliczam - powiedzmy - 20% marzy, czyli: 1806 + 22% VAT-u,
    >+ > > czyli: 397,32 zl - to moj doliczony VAT.
    >+ > > Odprowadzam do fiskusa roznice, czyli: 397,32-271,48 = 125,84 zl.
    >+ >
    >+ > Tylko, że przy 20% marży w cenie różnica w VAT
    >+ > powinna być na tym samym poziomie,
    >+ > a Ty masz 125/271 czyli gdzieś jest źle.
    >+
    >+ Oupsss...
    >+ Nie 125/271 tylko 271/397
    >+ ale też jest źle :-).