  • 11. Data: 2003-11-16 08:12:15
    Temat: Re: jak to się robi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Nov 2003, Neko wrote:

    >+ Użytkownik "Yennifer" <y...@a...nospam.pl> napisał
    >+
    >+ > Czy zeby sobie leczysz sam, by nie dac zarobic fachowcom?
    >+
    >+ Mowisz o lekarzach? Poniekad tak! Niektorzy z bolem gardla
    >+ leca do lekarza

    ...ale pytanie było dość konkretne: o stomatologa... ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-11-16 10:00:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Cezary, prędzej 125/397. Nadal źle ;) !
    > 1806 * 0,22 -> 397
    > 1505,48 * 0,22 -> 331,21
    > 300 -> 66
    >
    > Tak pi razy oko :)

    Teraz dopiero widzę
    (co ktoś też wyliczył już na pl.biznes),
    że marżę 20% policzono od ceny brutto,
    co daje marżę ok 46% :-)
    Jeśli w tak klasycznym wypadku zakup-sprzedaż
    nie udaje się Neko (który uważa, że należy być jedynie uważnym)
    dokonać właściwych rachunków
    (choć kwota do zapłaty wyliczona dobrze, ale widać
    brak zrozumienia),
    to myślę, że nawet przy IQ>100 zwykła
    faktura "medialna" lub za "coś" do osobowego
    rozłoży te rejestry na łopatki :-))

  • 13. Data: 2003-11-16 10:01:40
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Tylko, że przy 20% marży w cenie różnica w VAT
    > powinna być na tym samym poziomie,
    > a Ty masz 125/271 czyli gdzieś jest źle.

    No kurcze nie rozumiem. Jak to powinna? Skad takie wyliczenia?
    Jest dobrze, to Ty chyba zle zrozumiales :)

    Moze przekonwertuje to co napisalem na pl.biznes.

    Ide do hurtownii. Kupuje skarpetki za 1505,48 brutto
    (czyli juz jest w tym VAT wliczony w kwocie 271,48 zl).
    Tyle zaplacilem. Biore towar i zawoze go do sklepu.
    Do ceny 1505,48 - zalozmy - doliczam 20%
    MARZY (!) a to daje: 1806,57 I DOLICZAM
    DO TEJ CENY VAT (bo musze!) a to daje: 2204,01
    i taka jest cena finalna (marza + VAT) - czyli
    doliczylem 397,44 zl VAT-u. I tyle. Za taka
    koncowa cene (marza+VAT - w tej kolejnosci)
    sprzedaje towar.

    Wiec musi byc dobrze - placi sie zawsze roznice i tyle :)

    Neko

  • 14. Data: 2003-11-16 10:09:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > koncowa cene (marza+VAT - w tej kolejnosci)
    > sprzedaje towar.
    >
    > Wiec musi byc dobrze - placi sie zawsze roznice i tyle :)

    Wg mnie wygląda to tak:
    zakup netto 1234
    sprzedaż netto 1806,57
    marża 46%

    VAT do odliczenia 271,48
    należny 397,45
    do zapłaty 125,97
    Kwoty VAT się zgadzają,
    ale sposób naliczania marży
    wskazuje na brak zrozumienia
    mechanizmu VAT

  • 15. Data: 2003-11-16 10:10:14
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Teraz dopiero widzę
    > (co ktoś też wyliczył już na pl.biznes),
    > że marżę 20% policzono od ceny brutto,
    > co daje marżę ok 46% :-)

    STOP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Czyli marze doliczam do ceny netto? Przeciez to bezsensu!
    Jak mozna doliczyc marze do ceny netto (hurtownia) skoro
    zaplacilem brutto? Moze tak lopatologicznie? :))

> [...]
    > brak zrozumienia),
    > to myślę, że nawet przy IQ>100 zwykła
    > faktura "medialna" lub za "coś" do osobowego

    To moze napiszcie mi krok po kroku jak nalezy doliczac
    marze i VAT. Step by step. Bardzo prosze.

    Neko

  • 16. Data: 2003-11-16 10:17:51
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Wg mnie wygląda to tak:
    > zakup netto 1234

    Zgoda. Zakup w hurtownii NETTO 1234.
    Ale hurtownia dolicza przeciez VAT czyli place
    PLUS VAT inaczej mowiac BRUTTO. I od tego
    wg mnie zaczynam dalsze obliczenia.

    > sprzedaż netto 1806,57

    Dlaczego netto?

    > marża 46%

    Hmm...

    > VAT do odliczenia 271,48
    > należny 397,45
    > do zapłaty 125,97
    > Kwoty VAT się zgadzają,
    > ale sposób naliczania marży
    > wskazuje na brak zrozumienia
    > mechanizmu VAT

    To prosze mi wytlumaczyc. Krok po kroku na przykladzie
    zakupu towarow za cene netto 1234 (brutto na fakturze od
    hurtownii: 1505,48 - i tyle place w hurtownii). Prosze o wyjasnienie
    bardzo powoli tego mechanizmu naliczania VATu, marzy, odliczania.
    Ale powoli :)

    Neko

  • 17. Data: 2003-11-16 10:20:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Nov 2003, Bogusława wrote:

    >+ jak wszyscy bedziemy wszystko robic sami to po co sie ludzie maja sie
    >+ ksztalcic , a poza tym to nie ty ponosisz odpowiedzialnosc w razie pomylki
    >+ tylko biuro rachunkowe, spisz spokojniej.

    Koledzy już wyjaśnili czepiając się :), dla porządku tylko spytam:
    czy ty spokojnie śpisz czy też zapewniasz "spokojny sen" innym ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2003-11-16 10:24:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Zgoda. Zakup w hurtownii NETTO 1234.
    > Ale hurtownia dolicza przeciez VAT czyli place
    > PLUS VAT inaczej mowiac BRUTTO.

    Ale ten VAT zapłacony hurtowni
    potem odliczasz od swojego należnego.
    Prawda?

    I od tego
    > wg mnie zaczynam dalsze obliczenia.

    > Dlaczego netto?

    Bo taką cenę sprzedaży ustaliłeś jako netto.
    Skoro od 1806,57 naliczasz VAT, to 1806,57
    jest Twoją ceną netto.

> [...]
    > hurtownii: 1505,48 - i tyle place w hurtownii). Prosze o wyjasnienie
    > bardzo powoli tego mechanizmu naliczania VATu, marzy, odliczania.

    No właśnie się staram :-)
    Postaraj się oddzielić oba podatki.
    Marża jest w tym wypadku pojęciem związanym raczej
    z podatkiem dochodowym.
    Zakup 1234, marża ok 46%
    Zysk ze sprzedaży wyniesie 1806,57-1234=572,57zł
    A VAT potraktuj odrębnie.
    Zauważ, że do US z tytułu VAT odprowadzasz
    jedynie 22% od swojego zysku
    527,57x0,22=125,97

  • 19. Data: 2003-11-16 10:43:20
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    > Ale ten VAT zapłacony hurtowni
    > potem odliczasz od swojego należnego.
    > Prawda?

    Tak.

    > Bo taką cenę sprzedaży ustaliłeś jako netto.
    > Skoro od 1806,57 naliczasz VAT, to 1806,57
    > jest Twoją ceną netto.

    Tak. Cenna netto (z wliczona juz marza moją)

    > No właśnie się staram :-)

    No widze :)

    > Postaraj się oddzielić oba podatki.
    > Marża jest w tym wypadku pojęciem związanym raczej
    > z podatkiem dochodowym.
    > Zakup 1234, marża ok 46%

    Zakup de facto - 1505 z groszami. Przez zakup rozumiem to
    co daje hurtownii do reki - czyli kwota brutto. Wiec nie 1234 tylo
    1505 z groszami (brutto) place hurtowni. I to wg mnie jest kwota zakupu.
    Chyba ze sie myle.

    > Zysk ze sprzedaży wyniesie 1806,57-1234=572,57zł

    A nie przypadkiem: 1806,57 (moja cena z marza) - 1505 z groszami
    (to co zaplacilem hurtowni)? To jest chyba zysk. Czyli ok. 300 zl!

    > A VAT potraktuj odrębnie.

    Heh.

    > Zauważ, że do US z tytułu VAT odprowadzasz
    > jedynie 22% od swojego zysku
    > 527,57x0,22=125,97

    CZYLI VAT SIE LICZY OD ZYSKU?????????? A nie roznice?
    Czyli "madrzy" ludzie w ksiazkach sie myla? ;)))

    Prosze o rozwiniecie. Czyli jak mam zysku czystego 500 zl to naliczam
    VAT i go odprowadzam? Chyba robisz mi wode z mozgu ;)
    A mialo byc krok po kroku, lopatologicznie :)

    MECHAZNIZM NALICZANIA prosze na przykladzie.
    Z kwota wyjsciowa - hurtownia netto: 1234, hurtownia brutto: 1505,48

    I dalej prosze... Na przykladzie. Naliczanie marzy, VATu, odliczanie, bo
    teraz zglupialem. Z tego co wiem to odprowadza sie roznice VATu a nie
    procent z zysku.

    Neko

  • 20. Data: 2003-11-16 11:01:01
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Chyba juz wiem o co chodzi. Nie mozna
    bylo to tak prosto wytlumaczyc jak kolega z pl.biznes ? :)))

    cytat:
    ---
    Zamieszales. Operuj tylko cenami netto. Czyli tymi bez VAT.

    Kupiles za 100 zl netto, sprzedales za 120 zl netto. Musisz do US
    odprowadzic 26,40 zl VAT. Od tej kwoty odliczacz to co zaplaciles przy
    zakupie towaru (i na co masz fakture) czyli 22 zl. Placisz wiec 4,40
    zl. W rejestrze musisz wpisac kwoty netto, brutto, stawke podatku i
    kwote podatku. Do KPiR wpisujesz swoje obroty brutto.