  • 1. Data: 2003-03-03 19:30:30
    Temat: jak zostac rolnikiem i placic mniejszy zus czyli krus:)
    Od: "Aniolek" <a...@w...pl>

    Witam
    Jak zostac rolnikiem jakie sa zasady?

  • 2. Data: 2003-03-03 21:07:53
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Aniolek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b40afa$60r$1@topaz.icpnet.pl...
    > Witam
    > Jak zostac rolnikiem jakie sa zasady?
    Trzeba kupić ziemie to napewno ale ile nie wiem .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-03-03 23:32:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Mar 2003, Wioletta Pikorska wrote:

> [...]
    >+ > Jak zostac rolnikiem jakie sa zasady?
    >+ -----------------------------------------
    >+ Trzeba kupić ziemie to napewno ale ile nie wiem .

    Niedawno było niewiele, chyba "1 hektar". Ale później coś z rok
    trzeba było *wyłącznie*(?chyba) z owego hektara się utrzymywać
    (nie prowadząc np. DG !).
    No ale parlament ostatnio w tych kwestiach obradował, więc
    nasze dane moga być mało aktualne.

    pzdr, Gotfryd
    (gdybający, ale pora późna to awantura o gdybanie będzie później :))

  • 4. Data: 2003-03-04 00:34:42
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    wiadomości

    > Niedawno było niewiele, chyba "1 hektar". Ale później coś z rok
    > trzeba było *wyłącznie*(?chyba) z owego hektara się utrzymywać
    > (nie prowadząc np. DG !).

    AFAIK to "1 hektar" ale przeliczeniowy.

    Karol

  • 5. Data: 2003-03-04 09:25:13
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    Karol <a...@p...antyspam.onet.pl> napisał(a):

    > wiadomości

    > AFAIK to "1 hektar" ale przeliczeniowy.

    Wszystko jest tutaj:
    http://www.krus.gov.pl/?dzial=11&poddzial=dzialalnos
    cgospodarcza

  • 6. Data: 2003-03-04 11:54:48
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    pozwole sobie zacytować ciekawy artykuł
    ze stron biznesowych interia.pl

    "(...)Niewielu zdaje sobie sprawę z tego,
    że by znaleźć się w raju rolników - emerytów
    wystarczy być posiadaczem gospodarstwa rolnego
    o powierzchni powyżej 1 ha użytków rolnych lub
    działu produkcji rolnej. Ta druga możliwość
    stanowi prawdziwe pole do popisu.

    Wystarczy, że założymy uprawę w szklarni,
    ogrzewanym tunelu foliowym, grzybów,
    grzybni czy roślin in vitro.
    Możemy zająć się hodowlą drobiu rzeźnego,
    nieśnego, założyć wylęgarnie drobiu lub pasiekę.
    Hodowla zwierząt futerkowych, laboratoryjnych,
    dżdżownic lub jedwabników też nie jest tu złym pomysłem.
    Ciekawą ideą są też entamofagi, czyli wszelkie
    organizmy odżywiające się owadami. Tu mamy
    bowiem wybór od ssaków przez ptaki, owady,
    ich larwy po rośliny. Czyli wystarczy stać się
    posiadaczem hodowli nietoperzy albo rosiczek.

    Osobną lukę stanowi kategoria chowu zwierząt
    poza gospodarstwem rolnym. Tu znajdą dla
    siebie kawałek raju m.in. hodowcy psów,
    kotów rasowych, a nawet rybek akwariowych.
    Wystarczy JEDEN pies rasowy lub akwaria o
    łącznej pojemności 700 litrów! (...)"

    http://biznes.interia.pl/main/info.html?nid=334089