  • 11. Data: 2007-12-06 08:52:36
    Temat: Re: jaki ZUS
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-12-2007 o 18:09:31 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ale jest to świadomy wybór (tzn wiesz co to oznacza: że nie nie masz
    > prawa do zasiłku chorobowego,
    > i że dodatkowo w razie choroby opłacasz składki normalnie)
    > czy nie płacisz tylko dlatego,
    > że dobrowolne?

    Pytanie czy dla 269 zł miesięcznie warto przechodzić całą gehennę
    i jeszcze ryzykowac że jednak się nie podlegało z powodu opóźnienia
    płatności którejś składki? Trochę inaczej z pełnym ZUSem, ale też
    te 1,5k czy ile to tam teraz wynosi, to nie jest żadna atrakcja dla wielu
    osób,
    jak podejrzewam, zwłaszcza że nie można kiwnąć palcem w czasie
    chorobowego..

  • 12. Data: 2007-12-06 09:01:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Dec 2007, Paweł Staszewski wrote:

    > Tak wiem z czym sie to wiaze.
    > Poprostu w tym miesiacu nie wybralem chorobowego dopiero od poczatku
    > nastepnego roku zaczne placic.

    Że jak??
    Miałeś możliwość zachowania ciągłości ubezpieczenia (przechodząc
    z ubezpieczenia "pracowniczego" na "DG") i *świadomie* wybrałeś
    półroczny okres karencji, czyli "wyrzucanie składek przez pół roku"
    tylko po to, żeby nie zapłacić składek za połtorej miesiąca???
    To ja czegoś nie rozumiem... :(

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2007-12-06 10:23:59
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0712060959200.3800@athlon64...

    > Że jak??
    > Miałeś możliwość zachowania ciągłości ubezpieczenia (przechodząc
    > z ubezpieczenia "pracowniczego" na "DG") i *świadomie* wybrałeś

    A nie moze jeszcze tego naprawic? Zdaje sie, ze do 30 dni moze wyniesc
    przerwa.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2007-12-06 10:25:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0712060959200.3800@athlon64...

    > Że jak??
    > Miałeś możliwość zachowania ciągłości ubezpieczenia (przechodząc

    Coz - nieznajomosc przepisow :)
    Ale jak sadzisz - jesli np dzisiaj (czy od 20) zglosi sie do chorobowego, to
    bedzie ciaglosc?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2007-12-06 11:19:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Dec 2007, SDD wrote:

    > Ale jak sadzisz - jesli np dzisiaj (czy od 20) zglosi sie do chorobowego, to
    > bedzie ciaglosc?

    Jesli tam gdzieś jest warunek "do 30 dni" to może rzeczywiście ma sens
    się szarpnąć :), ale ja chwilowo uciekam od ustaw :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-12-06 12:14:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Pytanie czy dla 269 zł miesięcznie warto przechodzić całą gehennę
    > i jeszcze ryzykowac że jednak się nie podlegało z powodu opóźnienia
    > płatności którejś składki?

    Nie chodzi o zasiłek, bo ten byłby śmieszny,
    ale o samo zwolnienie z opłacania składek za czas choroby.
    Dajmy na to wpadniesz na trzy miechy do szpitala i jeszcze musisz
    grzecznie składki płacić jak wcześniej (zasiłek pominę)
    Tu się zgadzam, że przy pełnym zusie lepiej się prezentuje ta opcja.

  • 17. Data: 2007-12-06 12:44:25
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-12-2007 o 13:14:12 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > grzecznie składki płacić jak wcześniej (zasiłek pominę)
    > Tu się zgadzam, że przy pełnym zusie lepiej się prezentuje ta opcja.

    Cos mi sie zdaje ze w szpitalu tez bym pracowal, na lapie :)
    No chyba ze by mnie skladali z kawalkow.. Ale jaka jest na to szansa?
    Bo jesli wychodzi to srednio raz na 10 lat, to sam uzbierasz z niewplacania
    tego chorobowego niezla sumke.

  • 18. Data: 2007-12-19 22:30:03
    Temat: Podatek od darowizny pieniężnej
    Od: vassone <v...@t...pl>

    Witam,
    dostałem wczoraj od urzędu skarbowego wezwanie abym w ciągu siedmiu dni
    przedstawił oryginały dokumentów, na podstawie których wypełniłem
    zeznanie podatkowe za 2001 r. oraz okazanie dokumentu potwierdzającego
    tytuł prawny do lokalu (mieszkania), którego jestem właścicielem. W
    rozmowie telefonicznej z komisarzem skarbowym dowiedziałem się, że
    chodzi o to, że w 2001 roku miałem niewielkie dochody a zakupiłem
    mieszkanie za 100 000. Pieniądze na mieszkanie dostałem od rodziców.
    Pani komisarz poprosiła mnie abym w takim razie przedstawił oświadczenie
    rodziców, że przekazali mi tą sumę pieniędzy.
    Obawiam się teraz, że urząd skarbowy zarząda ode mnie zapłacenia podatku
    od darowizny. W znalezionym w internecie artykule
    (http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73497,3697695.
    html) przeczytałem,
    że jeżeli darowizna nie została zgłoszona a ujawniona podczas kontroli
    skarbowej, to będę musiał zapłacić 20%.
    Czy to prawda? Czy jestem "skazany" na zapłacenie tej kwoty?

  • 19. Data: 2007-12-19 23:15:56
    Temat: Re: Podatek od darowizny pieniężnej
    Od: "Grzegorz" <k...@k...nazwa.pl>

    A 2001 to nie czasem juz poza terminem "scigalnosci" ??

  • 20. Data: 2007-12-20 03:56:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz wrote:
    > A 2001 to nie czasem juz poza terminem "scigalnosci" ??

    Jeszcze nie. Zostało im 11 dni. Zdążyli. :)