  • 1. Data: 2004-11-18 19:40:53
    Temat: jedna osoba fizyczna ale dwa NIP-y
    Od: "Konrad D" <k...@p...onet.pl>

    Witam,

    mieszkam w miejscowości A i tam, w urzędzie skarbowym, składam swoje PIT-y.
    Urząd skarbowy z A nadał mi numer NIP. Mam na to kwit od nich. Załatwiając
    sprawę spadkową w miejscowości B dowiedziałem się, że u nich również mam
    NIP-a. Nie składałem wniosku/prośby/podania o nadanie NIP-u do urzędu
    skarbowego w miejscowości B. Jedynie mieszkałem i byłem zameldowany w B (u
    rodziców). Urzędnik z B mówił, że podatnikowi może grozić kara za to, że nie
    zawiadomił urzędu o zmianie miejsca zamieszkania.

    Czy faktycznie grozi mi taka kara ?
    Jeśli tak, to jakie przepisy o tym mówią ?

    Pozdrawiam
    Żuraw.