  • 11. Data: 2003-09-16 09:02:52
    Temat: Re: kapital wklady itp.
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

    > I odpowiadam: sądzę że tak :(
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Re : A to ja mam pytanie : w którym momencie podwyższony został wkład,
    którego wartość spowodowała zwiększenie majątku spółki ? Jeśli na początek
    (t1) było "A" , po zakupie mercedesów (t2) było "A minus B" , zaś po ich
    sprzedaży i zapłaceniu "gorących" długów (t3) było znów "A" ? A może była
    to pożyczka i jej zwrot ?

    A co sądzisz o sytuacji, w której wspólnicy raz w miesiącu "wybierają"
    zyski (tak się umówili - niech będzie nawet, że pisemnie w akcie
    założycielskim lub aneksie do niego) ? Spółka generuje dochód w każdym
    dniu, w każdej godzinie i ów dochód kumulowany jest przez miesiąc
    podwyższając tym samym w sposób niemal ciągły środki obrotowe. Czy taki
    ciągły wzrost środków obrotowych będzie tożsamy z ciągłym zwiększaniem przez
    miesiąc majątku spółki ? I ogólniej : czy brak "wybierania zysków" z SC
    jest tożsamy ze "zwiększaniem majątku spółki" ? A może takie sytuacje
    kwalifikować jako pożyczki na rzecz spółki ?

    I jeszcze ogólniej :
    Czy codzienne "wyjmowanie" pieniędzy przez wspólników SC w trakcie roku
    podatkowego (niech to będą zaliczki na poczet dochodu) jest pożyczką
    udzielaną z majątku SC jej wspólnikom , a ich "niewyjmowanie" jest pożyczką
    udzielaną przez wspólników SC tejże spółce ?

    AR
    Ps. A z "kapitałem SC" rzeczywiście zasugerowałem się jednym z przedmówców
    (cholera, na co mi przyszło, przepraszać fiskusa - o tempora, o mores !)

  • 12. Data: 2003-09-16 12:23:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Andrzej R. wrote:
    [...]
    >+ Re : A to ja mam pytanie : w którym momencie podwyższony został wkład,
    >+ którego wartość spowodowała zwiększenie majątku spółki ? Jeśli na początek
    >+ (t1) było "A" , po zakupie mercedesów (t2) było "A minus B"

    Stop. Nie było mowy że mercedesy "zostały zarobione ze spółki" :)
    Miałem podstawy sądzić że grupowicz pisze o przypadku kiedy
    spółka była założona z kapitałem 20 000 zł i *z tego*
    Merca ciężko byłoby kupić. O "nie podlegających opodatkowaniu"
    (czytaj: z przestępstwa) nie mówimy :)

    >+ , zaś po ich
    >+ sprzedaży i zapłaceniu "gorących" długów (t3) było znów "A" ? A może była
    >+ to pożyczka i jej zwrot ?

    To by nie była pożyczka, tylko "wzięcie zaliczki z przychodu
    DG SC na potrzeby własne", IMO legalne i bez PCC. I to
    w momencie "wyjmowania" na zakup Merców, nie zwracania
    "do kasy" (bo to tylko "zwrot zaliczki z zysku :>").

> [...]
    >+ miesiąc majątku spółki ?
    >+ I ogólniej : czy brak "wybierania zysków" z SC
    >+ jest tożsamy ze "zwiększaniem majątku spółki" ?

    Oczywiście.
    Tylko weź UoPCC i przeczytaj raz jeszcze - ja tam widziałem
    "wkładu". *WKŁADU* !!
    Od "zwiększania majątku" nie ma PCC, IMO.
    To co spółka "zarobiła" to jest opodatkowane jedynie PD
    i pod PCC nie podlega ! Zarabianie jest celem SC (patrz
    KC :)) i nie jest wymienione w PCC jako "podstawa" :)
    Takoż - nie jest opodatkowane PCC "wyjmowanie" ze spółki
    (jak zastrzegłem: *ze spółki*), w związku z tym kiedy byś
    nie "wybrał kasy" to będzie OK. Możesz jutro, możesz
    w momencie rozwiązania...

    >+ A może takie sytuacje
    >+ kwalifikować jako pożyczki na rzecz spółki ?

    Nie !
    Tak by było tylko przy sp. z.o.o. o ile umowa *nie
    przewiduje* niewypłacenia dywidendy. Jak przewiduje,
    to też można "zostawić w kasie".

> [...]
    >+ podatkowego (niech to będą zaliczki na poczet dochodu) jest pożyczką
    >+ udzielaną z majątku SC jej wspólnikom ,

    Nie, jest "zaliczką na poczet zysków" :)
    Zyski/straty i PD ustala się na koniec roku po rozliczeniu
    przychodów, kosztów i remanentów. "Zaliczek" się nie
    rozlicza, po prostu to co w kasie zostało to jest
    "zysk kasowy" (który przy rozliczaniu memoriałowym
    nijak się na podatek nie przekłada).

    >+ a ich "niewyjmowanie" jest pożyczką
    >+ udzielaną przez wspólników SC tejże spółce ?

    Nie. Nie ma podstaw żeby dochód "wypracowany" w spółce
    był opodatkowany PCC: widzisz gdzieś w UoPCC: "od zysku
    /dochodu/... spółki" ? Bo ja nie ;) !

    >+ AR
    >+ Ps. A z "kapitałem SC" rzeczywiście zasugerowałem się jednym z przedmówców
    >+ (cholera, na co mi przyszło, przepraszać fiskusa - o tempora, o mores !)

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-09-16 14:04:19
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wiadomości

    /ciach/

    Panie Gotfrydzie, moje pytania miały na celu udowodnienie niespójności
    ustawy o PCC z innymi ustawami, nie oczekiwałem na nie odpowiedzi, ale
    jeżeli chcesz możemy oczywiście omówić te zagadnienia, choć nie sądzę że coś
    wymyślimy...;-))

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2003-09-16 15:13:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Slayer wrote:
    [...]
    >+ Panie Gotfrydzie,

    ...postanowiłeś mi kulturalnie nawrzucać ? ;) :)

    >+ moje pytania miały na celu udowodnienie niespójności
    >+ ustawy o PCC z innymi ustawami, nie oczekiwałem na nie odpowiedzi,

    ...a cóż ja poradzę że intencji nie przewidziałem :)
    Przecież koncept z "pożyczką dla własnej DG" jak najbardziej
    poważnie pojawia się od czasu do czasu na grupie, i takie
    przelanie z pustego w próżne ma tą zaletę że może ułatwić
    zrozumienie "dlaczego nie" :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-09-16 15:16:54
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    wiadomości
    > [...]
    >
    > ...postanowiłeś mi kulturalnie nawrzucać ? ;) :)

    absolutnie NIE, po prostu się niezrozumieliśmy ;-))
    przy okazji znalazłem wyrok NSA, odpowiadający na I-sze pytanie

    1995.09.13 wyrok NSA SA/Ka 1686/94 M.Podat.
    1996/4/120

    w Katowicach

    Poszerzenie składu osobowego spółki cywilnej jest możliwe tylko przez
    zawarcie nowej umowy między dotychczasowymi i nowymi wspólnikami. Nie jest
    to zmiana umowy (jej warunków), ale zmiana stron stosunku
    zobowiązaniowego.....

    ;-))) pracuję nad resztą....

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2003-09-16 15:29:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Slayer wrote:
    [...]
    >+ przy okazji znalazłem wyrok NSA, odpowiadający na I-sze pytanie

    O, thx.
    Do kolekcji :)

    [...]
    >+ zawarcie nowej umowy między dotychczasowymi i nowymi wspólnikami.
    >+ Nie jest to zmiana umowy (jej warunków), ale zmiana stron stosunku
> [...]

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-09-16 22:24:00
    Temat: korekta: kapital wklady itp.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Sep 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ Dla sp.z o.o. jest dla takich przypadków specjalna procedura,
    >+ nazywa się właśnie "dopłatą" zdefiniowana w KSH. Ponieważ
    >+ nie jest to ani "pożyczka" (też istnieje w KSH !) ani
    >+ "podwyższenie wkładu" (podlega oddaniu po "ustaniu trudności")
    >+ - to IMHO "oczywiście" nie podlega pod PCC.

    Zawieszam ten punkt :>, wykraczający poza dyskusję ;)
    Powód:
    +++++++
    [PCC]
    4) dopłaty, pożyczki udzielane spółce przez wspólników (akcjonariuszy)
    oraz oddanie przez wspólnika (akcjonariusza) spółce rzeczy lub praw
    majątkowych do nieodpłatnego używania.
    -------

    >+ Zdaje się że argumentację widziałem w jakiejś mądrej książce,
    >+ to nie mój koncept :)

    *Zdaje się* :|

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2003-09-17 09:13:38
    Temat: Re[2]: kapital wklady itp.
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    GSn> Ustanawianie i podwyższanie wkładu SC powoduje konieczność
    GSn> dopłacania PCC, i to bez znaczenia *co* wprowadzamy
    GSn> do spółki - oprócz tego czegoś co UoPDoOF określa jako
    GSn> "pracę właściciela" (niezgodnie z SUS, ale to inna sprawa :>
    GSn> że wobec zawłaszczenia "pracy" przez KP brakło polskich
    GSn> słów :))

    W ktorym miejscu to zawlaszczenie?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 19. Data: 2003-09-17 10:18:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ GSn> że wobec zawłaszczenia "pracy" przez KP brakło polskich
    >+ GSn> słów :))
    >+
    >+ W ktorym miejscu to zawlaszczenie?

    IMHO art.18.3 w powiązaniu z art.22.1.1

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2003-09-18 07:10:15
    Temat: Re[3]: kapital wklady itp.
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 17 września 2003 o godzinie (12:18:30) napisano:
    GSn> On Wed, 17 Sep 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    GSn> [...]

    GSn> IMHO art.18.3 w powiązaniu z art.22.1.1

    A precyzyjniej, bo nie wiem, co ma oznaczac ta cyfra po numerze
    artykulu 18: podpunkt 3 czy czy art. 18 ze znaczkiem 3?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl