  • 1. Data: 2003-09-14 17:06:57
    Temat: Ksiegowanie prowizji bankowych
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    Witam

    Kiedy należy księgować (KPiR) prowizje banku (np. opłaty za przelew)?

    Teoretycznie z datą zdarzenia (czyli w dniu przelacia) ale wiem, że
    sporo osób czyni to na podstawie zestawień z banku (raz w miesiącu, raz
    na parę miesięcy a rekordzista raz w roku). Czy można jakoś bronić tej
    metody (PODOBNO coś się w tym względzie zmieniło od początku tego roku)

    Co ewentualnie może grozić za rozliczanie z opóźnieniem i zbiorczo?

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 2. Data: 2003-09-15 16:19:32
    Temat: Re: Ksiegowanie prowizji bankowych
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    teoretycznie, to na podstawie "dowodu oplat pocztowych i bankowych",
    czyli np. na podstawie wyciagu, ktory zazwyczaj przychodzi
    co miesiac

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 3. Data: 2003-09-15 17:01:49
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    bromden wrote:
    > teoretycznie, to na podstawie "dowodu oplat pocztowych i bankowych",
    > czyli np. na podstawie wyciagu, ktory zazwyczaj przychodzi
    > co miesiac
    Aha - czyli jak np. Pekao robi chętnie takie zestawienie na koniec roku
    to można to zaksęgować np. pod koniec grudnia - raz a dobrze i mieć już
    z głowy?
    Czy może jeszcze trzeba zatrudnić monstrum, które będzie zjadać bez
    śladu papierowe wyciągi miesięczne?

  • 4. Data: 2003-09-15 17:15:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, maup wrote:

> [...]
    >+ to można to zaksęgować np. pod koniec grudnia - raz a dobrze i mieć już

    Nie sądzę :)
    Jedno to jest "obowiązek podatkowy" oraz "okres którego dotyczy",
    a drugie - "dowód księgowy" na podstawie którego musisz wpisywać do KPiR.
    Co prawda mi się wydaje że ktoś tu się wygłupił (tego że US
    nie wykluczam), ale ktoś tu pisał że uczepili się "ukrywania
    kosztów" za złotych kilka. Nieważne że ów ktoś wkurzył
    urzędnika wyśmiewając go - urzędnik nie jest od wygłupiania
    się w zamiast za "wkurzenie". Ale jeśli sprawa o to musi
    być "prostowana" przed NSA... cóż :(

    >+ Czy może jeszcze trzeba zatrudnić monstrum, które będzie zjadać bez
    >+ śladu papierowe wyciągi miesięczne?

    Hm... Mi to najbardziej brakuje "zdroworozsądkowych" przepisów,
    pozwalających jasno i wyraźnie księgować "z opóźnieniem" wszelkie
    koszty "o ile nie powoduje to obniżenia podstawy opodatkowania".
    Niechby był jakiś limit "przeciwukryciowy", np. "do wartości
    10% obrotu, za wyjątkiem oczywistej niemożliwości otrzymania
    dokumentów na czas" czy jakoś tak...
    Przecież np. dyskutowana tu konieczność przeliczania kursów
    przy eksporcie wte i wewte to jest czyste wariactwo :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)