  • 21. Data: 2004-02-18 20:53:07
    Temat: Re: kasa fiskalna
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Odszczekuję. Pisałem "z głowy czyli z niczego" i gdzieś wziąłem
    > i namieszałem. Podejrzewam że już wiem z czym: z obowiązkiem
    > wpłat "gospodarczych" przekraczających limit.
    > Wnoszę o łagodny wymiar kary :)

    Hmm... gdybyś tak np. znalazł sposób na przyjmowanie zapłaty
    kartami on-line i minięcie się mimo wszystko z kasą... :-)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    wzjm., Pix

  • 22. Data: 2004-02-18 21:20:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <c10iq8$ru0$1@atlantis.news.tpi.pl>, pix wrote:
    > się
    >
    > Popatrz inaczej - gdyby ministrowi chodziło o przelewy to zapewne
    > użyłby w rozporządzeniu tego określenia.

    No co Ty, to za proste by było ;)

    > Rozporządzenie o kasach rzeczywiście może słuzyć za wzór dla
    > urzędników MF pt. "jak pisać przepisy aby je maksymalnie zagmatwać".
    > Tym niemniej ja na razie od kasy trzymam się z daleka :-))
    > BTW - czy kasa jest "dożywotnia" (jak do niedawna VAT)?

    Tak, raz kupisz i musisz ją trzymać do końca. Nie wiem, co w przypadku
    braku sprzedaży wymagającej ewidencjonowania, może można ją po prostu
    wyrejestrować w US.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 23. Data: 2004-02-20 09:27:51
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Wed, 18 Feb 2004 19:28:45 +0100 "pix" <p...@w...pl> pisze:

    > IMHO jest (albo mam nieaktualne rozp.):
    > "...za które to czynności zapłata w całości następuje _za pośrednictwem_
    > poczty lub banku na rachunek bankowy podatnika..."
    > Wpłata gotówkowa w okienku na "pośrednictwo" banku się ŁAPIE.

    W tym akurat temacie nie mam doświadczeń ale czytając Wasze wypowiedzi
    zgłupiałem troszkę.

    Jeżeli może być "wpłata gotówkowa" przy okienku to przecież nie wiadomo kto
    wpłacał!

    Sam sobie możesz odpowiednie kwoty wpłacać w odpowiednich teminach i to się
    będzie nazywało "klient płaci za pośrednictwem" ?!

    Pozdrawiam,
    PAD
    --
    /***************************************************
    *************************

  • 24. Data: 2004-02-20 10:08:28
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jeżeli może być "wpłata gotówkowa" przy okienku to przecież nie wiadomo
    kto
    > wpłacał!

    Jak to nie wiadomo? Zawsze jest przecież nazwisko wpłacającego.
    Zresztą przy "pośrednictwie poczty" i tak najczęściej kończy się na
    okienku
    i nie ma w tym niczego dziwnego.

    > Sam sobie możesz odpowiednie kwoty wpłacać w odpowiednich teminach i to
    się
    > będzie nazywało "klient płaci za pośrednictwem" ?!

    Teoretycznie może i tak, ale praktycznie to chyba bez sensu aby mając
    kilkaset transakcji z każdą biegać do okienka.
    To już lepiej kupić tą nieszczęsną kasę :-))

    > Pozdrawiam,
    również, Pix