  • 11. Data: 2004-09-22 13:03:54
    Temat: Re: kasa fiskalna - czy zgłaszać?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Łukasz Kaliński pisze:

    > 1: raport dzienny
    > 2. przepsuje do ewidencji...

    I tak JAKOS trzeba utarg ustalic, wiec jakak "dodatkowa" ?
    I tak trzeba wpisac, wiec czemu "dodatkowa" ?

    A taka kasa moze roozne dodatkowoprzydatne funkcje pelnic.
    (chocby ustalic w jakich godzinach jaki utarg jest).

    A "zalacznikami" do dokumentow ?

    Boguslaw

  • 12. Data: 2004-09-23 13:00:59
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > [...Boguslaw...]
    > ^^^^^^^
    > [...]
    >
    > Boguś, zlituj się... Par. 20.2 rozporządzenia:
    > +++++
    > § 20. 1. Podatnicy, którzy ewidencjonujš obrót przy
    > zastosowaniu kas rejestrujšcych, [...]
    > 2. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, mogš dokonywać zapisów
    > w księdze na koniec każdego miesišca, w terminie okreœlonym
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Alez Godfrydzie...
    niezafiskalizowana kasa niejest "kasa rejestrujaca" w rozumieniu wstawy..

    chodzi o to jaka jest dodatkowa praca... DODATKOWA... czyli orownujemy
    warianty.

    A - "niemanie kasy"
    B - " manie kasy" ktora niejest "rejestrujaca"

    > w § 30 ust. 1, na podstawie danych wynikajšcych z miesięcznych
    > zestawień raportów dobowych.
    > -----
    >
    > Nie trzeba DZIENNIE siedzieć nad ewidencją... nawet jeśli
    > to jest "chwila" i jeden wpis :) [...]

    "nie dotyczy"....

    > Załącznikiem to może sobie być.
    > Ale musisz *wpisać* i to *codziennie* :(

    Ale niemam :kasy rejestrujacej" niemusze robic co pol roku przegladu, jak
    nie wydrukuje na koniec miesiaca raportu to NIC sie nei stanie, nie musze
    rolek
    przez 5 lat przechowywac...., jak mi sie zatnie, tomoge nadal sprzedawac....

    Przypomne - rozmawiamy o podatniku ktory NIE MA obowiazku
    "rejestrowania obrotu za pomoca..."

    I pytanie bylo, czy moze sobie korzystac z maszynki ktora MOZE byc
    "kasa rejestrujaca" ale tylko dlatego niejest, ze niejest "zafiskalizowana".

    Wg mnie moze i nawet widze w tym jakies potencjalne korzysci..

    Kazdy klient moze dostac "paragon" (oczywiscie niefiskalny)
    lecz z godzina zakupu,

    jesli jest VAT - manem ma mozliwosc okreslenia podatku naleznego,
    bez "proporcji", moze latwiej skontrolowac "pracownikow"
    a nawet i siebie...latwiej wyliczy..

    Mozna latwiej sprawdzic co sie sprzedaje ..
    mozna sie nauczyc i potrenowac obsluge kasy ....

    Boguslaw

  • 13. Data: 2004-09-23 21:03:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Sep 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ Alez Godfrydzie...
    >+ niezafiskalizowana kasa niejest "kasa rejestrujaca" w rozumieniu wstawy..

    Ależ O TO było pytanie !
    Sprawdź.
    Żebyś nie musiał szukać o który element chodzi to zacytuję:
    +++++
    3. czy urząd skarbowy potraktuje
    miesięczne raporty sprzedaży z KF
    ^^^^^^^^^^
    jako dokumentujące sprzedaż, czy mimo posiadania KF będzie wymagał
    prowadzenia odrębnej od KF ewidencji sprzedaży?
    -----

> [...]
    >+
    >+ A - "niemanie kasy"
    >+ B - " manie kasy" ktora niejest "rejestrujaca"

    No i co nie pasuje ?
    Kasa "nierejestrująca" (niesfiskalizowana) nie zwalnia z CODZIENNEGO
    wypełniania ES.
    A ty usiłowałeś odpowiedzieć na INNE pytanie... pomijając to o które
    Łukasz pytał był.

    [...]
    >+ > Załącznikiem to może sobie być.
    >+ > Ale musisz *wpisać* i to *codziennie* :(
    >+
    >+ Ale niemam :kasy rejestrujacej" niemusze robic co pol roku przegladu

    Ależ nikt nie zaprzecza.

    >+ Przypomne - rozmawiamy o podatniku ktory NIE MA obowiazku
    >+ "rejestrowania obrotu za pomoca..."

    Owszem. Ale pytał czy może korzystać z raportów MIESIĘCZNYCH.
    Wyglada na to że odpowiedź jest negatywna i słodzenie innymi
    zaletami nie pomoże :)

> [...]
    >+
    >+ Wg mnie moze i nawet widze w tym jakies potencjalne korzysci..

    Miesięcznie IMO *nie może* i *tej* korzyści nijak nie ma :|

    [...mnóstwo innych zalet...]
    Wszystko prawda :) Ale "miesięcznej" właściwości nie ma i już :|

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-09-24 07:29:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > jako dokumentujące sprzedaż, czy mimo posiadania KF będzie wymagał
    > prowadzenia odrębnej od KF ewidencji sprzedaży?

    Wiec zgadzamy sie ze masz racje co do pkt. 3

    > No i co nie pasuje ?
    > Kasa "nierejestrująca" (niesfiskalizowana) nie zwalnia z CODZIENNEGO
    > wypełniania ES.

    ze to niejest DODATKOWA praca.

> [...]

    > [...mnóstwo innych zalet...]
    > Wszystko prawda :) Ale "miesięcznej" właściwości nie ma i już :|

    raport miesieczny hest podsumowaniem raportow dziennych.
    wiec jest po prostu suma.

    wiec sytuacjemamy taka.

    SAM raport miesieczny z niesfiskalizowanej kasy moze jeynie
    sluzuc jako "zrodlo wiedzy o sumie" z utargow dziennych.

    Jesli ktos che by kasa stanowila "ewidencje sprzeazy" musi
    ja "zafiskalizowac" dobrze ?

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-09-24 20:44:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Sep 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ > Kasa "nierejestrująca" (niesfiskalizowana) nie zwalnia z CODZIENNEGO
    >+ > wypełniania ES.
    >+
    >+ ze to niejest DODATKOWA praca.

    Ależ zgoda. Łukasz nie po to wywalił kasę na kasę żeby miał "tyle
    samo" pracy, chce mieć mniej :)
    [...]
    >+ Jesli ktos che by kasa stanowila "ewidencje sprzeazy" musi
    >+ ja "zafiskalizowac" dobrze ?

    No tośmy się zgodzili :) Uff...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd