  • 11. Data: 2006-07-15 09:42:08
    Temat: Re: kontrola US
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    t wrote:

    > Zdaje się że masz ustanowić pełnomocnika, a gdzie on mieszka
    > to nikogo nieobchodzi

    No to o to sie pytam. Jak nie obchodzi gdzi emieszka, a kontroll
    przyjdzie "do siedziby" to jak nibyten pelnomocnik ma o tym wiedziec?

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 12. Data: 2006-07-15 09:52:50
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <h...@g...pl> napisal(a):

    > No to o to sie pytam. Jak nie obchodzi gdzi emieszka, a kontroll
    > przyjdzie "do siedziby" to jak nibyten pelnomocnik ma o tym wiedziec?

    Podejrzewam, że trzeba o to zadbać. A jeśli się wyjeżdża na stałe (bo
    pełnomocnika trzeba koniecznie dopiero o ile pamiętam powyżej 2mc
    wyjazdu), to i tak na ogół się wszystko likwiduje i jako adres
    korespondencji można podać adres pelnomocnika. Zresztą, zawsze można.
    Kontrola jak przyjdzie i nie zastanie, to wyśle pod adres do
    korespondencji.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 13. Data: 2006-07-15 10:32:33
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 15-07-2006 o 12:33:55 Hikikomori San <h...@g...pl>
    napisał:

    > Ale jedyny sposob, zeby kontroll zastala pelnomiocnika w siedzibie,
    > przychodzac z nienacka na kontrole o godzinie 9 rano to jest...
    > trzymanie tam pelnomocnika 24/24 na dobe...

    Rolą pełnomocnika jest dostarczanie korespondencji a nie przebywanie w
    siedzibie
    - własnie po to go ustanawiasz żeby ci dostarczał nawet jesli cie nie ma w
    siedzibie.

  • 14. Data: 2006-07-15 10:33:55
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]

    trzymanie tam pelnomocnika 24/24 na dobe...

    > A jeśli się wyjeżdża na stałe (bo
    > pełnomocnika trzeba koniecznie dopiero o ile pamiętam powyżej 2mc

    Aha, no ale co w wypadku ponizej 2 miesiecy?

    > Kontrola jak przyjdzie i nie zastanie, to wyśle pod adres do
    > korespondencji.

    Aaaa to tzw. "luzik".

    :)

  • 15. Data: 2006-07-15 10:45:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <h...@g...pl> napisal(a):

    > Ale jedyny sposob, zeby kontroll zastala pelnomiocnika w siedzibie,
    > przychodzac z nienacka na kontrole o godzinie 9 rano to jest...
    > trzymanie tam pelnomocnika 24/24 na dobe...

    Ale przecież kontrola nie musi zastać kogokolwiek w siedzibie.

    > Aha, no ale co w wypadku ponizej 2 miesiecy?

    Nie zastanie. Problem pojawia się jedynie wtedy, kiedy jest na reakcję
    7 dni od skutecznego doręczenia. A takie pojawia się po dwóch awizach
    (chyba).

  • 16. Data: 2006-07-15 11:40:07
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]

    > Nie zastanie. Problem pojawia się jedynie wtedy, kiedy jest na reakcję
    > 7 dni od skutecznego doręczenia. A takie pojawia się po dwóch awizach

    O walsnie. To luz ze tak powiem -- bo juz sie zaczalem zamatrtwiac, ze
    jest hak na takich, co np. ich nie ma przez tydzien...

  • 17. Data: 2006-07-15 12:00:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Jul 2006, Hikikomori San wrote:

    > A jakby nie mieszkal z rodzina? Tylko samodzielnie i samotnie? :) To
    > nawet jak ustalilby pelnomocnika to pelnomocnik tam nie mieszka.

    No przecież po to ustanawia się pełnomocnika, żeby US wiedział
    *gdzie* ten pełnomocnik mieszka i gdzie posłać wezwanie w informacją
    że na pojutrze trzeba przynieść papiery celem dokonania czynności
    sprawdzających!

    > Chyba,
    > ze jest jaksi obowiazek zglaszania do US pelnomocnika i innego adresu.
    > Znaczy - to jak jest?

    Właśnie tak!
    Patrz Ordynacja.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-07-16 08:48:29
    Od: Harnaś <_...@w...pl_USUN_TO_>

    On Sat, 15 Jul 2006 01:01:56 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Żarcik jak żarcik - zależy od odpowiedzi na pytanie DOKĄD wyjechał!
    > Bo jak za granicę i nie ustanowił pełnomocnika ds. podatków (zdaje się
    >że osobno można do doręczeń) to sam się podłożył.

    Jakie są konsekwencje?
    Ja już jestem po wyjezdzie, ale widze, ze ryzykowałem robiąc sobie
    miesięczne wakacje za granicą... ;)

    --
    Harnaś

  • 19. Data: 2006-07-17 08:20:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > się
    > że osobno można do doręczeń) to sam się podłożył.

    Jeśli mnie pamięć nie myli to zależy także od tego na jak długo
    wyjechał. Pełnomocników zdaje się, trzeba ustanowić dopiero jeśli
    wyjazd jest na dłużej niż....

  • 20. Data: 2006-07-17 08:47:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

    > Jeśli mnie pamięć nie myli to zależy także od tego na jak długo
    > wyjechał. Pełnomocników zdaje się, trzeba ustanowić dopiero jeśli
    > wyjazd jest na dłużej niż....

    Z drugiej stronymiesiac wystarcza, zebyuskutecznic "skuteczne
    doreczenie". kontroll wchodzi w dzien po jego wyjezdzie. odbija si eod
    drzwi. wraca, wysyla polecony. poleconydochodzi w nastepnym tygodniu.
    avizo 1, avizo 2, po 14 dnaich zostaje odeslany polecony (minely3
    tygodnie) -- w czwartym tygodniu zapada niekorzystna dla podatnika
    decyzja o nalozeniu kary i czymstamjeszcze...