    From: KK <r...@a...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: koszty a data rozpoczęcia DG + ...
    Date: Wed, 03 Sep 2008 12:24:59 +0200

    Witam

    Rozpocznę prowadzenie DG i mam kilka pytań.

    Mianowicie jak zaksięgować wydatki np. na reklamę (ulotki, plakaty,
    oklejenia samochodu) poniesione przed terminem rozpoczęcia działalności?
    Czy firma która mi to wykona może wystawić fakturę VAT? Czy może lepiej
    poczekać do oficjalnego otwarcia i wtedy wszystko załatwiać? Wydaje mi
    się że podobne pytanie niedawno było na grupie ale nie mogę znaleźć.

    Czy mogę zakupić sam monitor, klawiaturę, mysz i wpisać do KUP? Będzie
    to służyć do serwisowania komputerów.

    Czy zbierać wszystkie faktury dot. eksploatacji samochodu czy tylko do
    limitu kilometrów (300 x 0,8358 = 250,74)?

    Czy wydatki poniesione przy rejestrowaniu DG można wrzucić w koszty
    (wpis do EDG, pieczątki, rejestracja VAT)?

    O zatrudnieniu księgowego nie myślę bo to będzie zajęcie dodatkowe.
    Dopiero jak się biznes rozkręci :) to wtedy pomyślę.

    Pozdrawiam
    KK