  • 1. Data: 2003-08-20 19:58:51
    Temat: kratka w samochodzie
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    czy ktoś pamięta od którego roku wprowadzono kratki w samochodach
    osobowo-ciężarowych i jakiego rodzaju akt prawny to reguluje.
    marek

  • 2. Data: 2003-08-20 20:44:28
    Temat: Re: kratka w samochodzie
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > czy ktoś pamięta od którego roku wprowadzono kratki w samochodach
    > osobowo-ciężarowych i jakiego rodzaju akt prawny to reguluje.

    bodaj ze od 1 stycznia 98 (ten rocznik napewno) juz byly auta z
    "homologacja"
    i szukaj w ustawie o vat

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 3. Data: 2003-08-20 20:51:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Aug 2003, Marek wrote:

    >+ czy ktoś pamięta od którego roku wprowadzono kratki w samochodach
    >+ osobowo-ciężarowych i jakiego rodzaju akt prawny to reguluje.

    Choć ma pamięć zawodną, to pamięta :] i niżej podpisany jest
    przekonany że jeśli chodzi o zjawisko "samochód osobowy z kratką
    staje się ciężarowy" - to nie regulował tego żaden akt prawny,
    pomimo że "wszyscy" tak robili (oraz wszystkie instytucje, razem
    z USami twierdziły że tak jest dobrze i tolerowały ten stan).
    Gwałtowny zwrot w "stanowiskach" nastąpił po pewnym wyroku (NSA ?)
    że brak podstaw prawnych do stosowanej praktyki: wcześniej nikt
    nie zwracał uwagi że nalezy wymagać *homologacji* i zadowalano
    się wpisem w *dowodzie rejestracyjnym*, a jak sąd stwierdził
    - taki wpis nie powoduje "zmiany typu pojazdu" (czy jak to tam
    się nazywa).
    Cichcem (nagłośnionym w prasie :)) rząd wydał zalecenia, żeby
    "zostawić jak jest" (czyli nie ścigać tych podatników którzy
    zaliczyli "osobówki z kratką" do ciężarowych i odliczyli VAT)
    ale "nowych" już tak zaklasyfikować się nie da.
    No, chyba że stać cię na zapłacenie badań homologacyjnych :]
    BTW: jakbyś szukał w groups.google, to może się przydać hasło
    "oczywiście ciężarowy" :) (jest jakiś "papier" MF który pozwala
    uznać za ciężarówkę coś co ciężarówką jest "oczywiście" mimo
    że posiadacz nie może pokazać homologacji; na wszystkie "wątpliwe"
    przypadki trzeba mieć papier !).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-08-21 09:11:46
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    pytanie było w innym kontekście, samochód zarejestrowany po raz pierwszy we
    wrześniu 1998 jako ciężarowy sprzedawany jest obecnie jako ciężarowy i nie
    ma kratki a podobno gliniarze widząc taki dowód rejestracyjny bardzo się
    interesują gdzie się podziała kratka i straszą UKS.
    Marek

  • 5. Data: 2003-08-21 22:37:01
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <e...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma kratki a podobno gliniarze widząc taki dowód rejestracyjny bardzo się
    > interesują gdzie się podziała kratka i straszą UKS.

    zobacz
    Pismo Sekretarza Stanu z dnia 29.01.2002 r. do izb i urzędów skarbowych oraz
    urzędów kontroli skarbowej
    (wytyczne z dnia 28.01.2002 r., KS4-8540-2/01/02, OS-1-OPR-10/02)

    http://www.vat.pl/pages/10010201.php

    pozdrawiam urlopowo
    Ryszard

  • 6. Data: 2003-08-22 06:34:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Ryszard G napisał:

    > Użytkownik "Marek" <e...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zamiast straszyć UKSem powinni po prostu zabrac dowód rejestacyjny.
    Taki samochód nie powinien zostac dopuszczony do ruchu.
    To przynajmniej spotkało mojego znajomego.
    Dostał tez mandat i musiał zamontowac kratę z powrotem zanim mu dowód
    rejestracyjny oddali. A troche to trwało bo kratę gdzieś posiał ;-))

    Sam. ciężarowy ma miec oddzieloną trwale przestrzeń bagażową, naczej nie
    nie pownien poruszac sie po drogach publicznych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-08-22 07:16:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, Ryszard G wrote:

> [...]
    >+ > wrześniu 1998 jako ciężarowy sprzedawany jest
    >+ > obecnie jako ciężarowy i nie ma kratki a podobno gliniarze [...]
    [...]
    >+ http://www.vat.pl/pages/10010201.php

    Dla jasności: dobrze czytam:
    +++++
    1) nabyły - w okresie do dnia 1 stycznia 2001 r. - samochód
    osobowy, który został przerobiony na samochód ciężarowy,
    -----

    ...czyli *teraz* już go "jako ciężarowy" sprzedać nie można ?
    (bo tak mi się wydawało - ten kto go ma to go ma "z zaufania
    do państwa", ale jak sprzeda to to już będzie "zwykły osobowy"
    od którego odliczenie VAT nie przysługuje !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 8. Data: 2003-08-22 08:02:26
    Od: "Marek" <e...@f...onet.pl>

    zaraz, pomału, ten samochód był kupiony przez I właściciela jako ciężarowy
    bo taką miał homologację w 1998 rokua teraz jest również sprzedawany jako
    ciężarowy ale nikt nic nie wie o kratce czy była czy też nie.
    Marek

  • 9. Data: 2003-08-22 11:58:37
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Zamiast straszyć UKSem powinni po prostu zabrac dowód rejestacyjny.
    > Taki samochód nie powinien zostac dopuszczony do ruchu.
    eno bez przesady:-)
    to jak juz cos to w trakcie przewozenia "towaru" czyli jak ma wrzucona
    aktowke to juz krata musi byc bo przewozi, jak nie to nie
    a policja to lubi sie czepiac, bo kazdy mysli ze zmniejszenie vatu o ten z
    samochodu "ciezarowego" to juz przestepstwo scigane z urzedu:-(
    smutny ten nasz kraj
    w kazdym razie moga jedynie doniesc do us ze auto nie jest wykorzystywane
    zgodnie z przeznaczeniem i w sumie tyle, bo do zabrania dowodu to sie nie
    kwalifukuje

    > Sam. ciężarowy ma miec oddzieloną trwale przestrzeń bagażową, naczej nie
    > nie pownien poruszac sie po drogach publicznych.

    nie powinien, a raczej wogole mu nie wolno jesli jest niesprawny czy np ma
    lyse gumy - i co z tego!
    na 10 ciezarowek w naszym pieknym kraju (tych takich nazwijmy prawdziwych)
    to 8 jest zdezelowanymi zlomami i jakos rzadko odbieraja dowody
    rejestracyjne... za naprawde niesprawne samochody
    no ale taki mercedes e klasa dopiero co kupiony i nie posiadaacy kratki - to
    juz przestepstwo i zagrozenie dla ruchu, ale zil bez hamulcow, z lysymi
    oponami z wysypujacym sie piaskiem (bo nie przykrytym wg przepisow) z
    cieknacym olejem z kazdej strony, urwanym tlumikiem jakos moze sie poruszac
    po naszych drogach
    ale w sumie policja ma racje bo tylko takie auto moze jezdzic, bo merol czy
    bmw zerwie zaieszenie (to juz tak dla poprawienia sobie humoru)

  • 10. Data: 2003-08-22 20:52:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Aug 2003, Marek wrote:

    >+ zaraz, pomału, ten samochód był kupiony przez I właściciela jako ciężarowy
    >+ bo taką miał homologację w 1998 roku
    Miał *homologację* (która była i jest uznawana jako "ciężarowość")
    czy *wpis do dowodu* (który *był* ale *nie jest* uznawany za
    wyróżnik "ciężarowości w sensie VAT") ?
    To tak IMHO - znacząca różnica :|

    pozdrowienia, Gotfryd
    KPiR, VAT