  • 1. Data: 2002-01-30 13:31:34
    Temat: kredyt spółdzielni-odliczenie 2002
    Od: "los_G" <l...@p...onet.pl>

    Witam
    W ubiegłym roku "zagapiłem się" z odliczeniem kredytu mieszkaniowego
    zaciągniętego przez spółdzielnię przed 1992 r (tak nazywało się pole w
    rocznym PIT-cie, nazwa została wywalona a wpisac trzeba bylo w inną
    rubrykę).
    Czy jest mozliwość dokonania tego odliczenia w tym roku - to znaczy,
    precyzując, czy w rozliczeniu za 2001 mogę wykazać łączną kwotę do
    doliczenia z roku 2000 i 2001 ?

    Pozdrow
    Los_G

  • 2. Data: 2002-01-31 12:15:16
    Temat: Re: kredyt spółdzielni-odliczenie 2002
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > zaciągniętego przez spółdzielnię przed 1992 r (tak nazywało się pole w
    > rocznym PIT-cie, nazwa została wywalona a wpisac trzeba bylo w inną

    Ustawa przewidywała odliczanie tylko do 1999 roku i w związku z tym w roku
    ubiegłym też już sobie nie odliczyłem.
    Czyżbym o czymś nie wiedział i też się zagapił?
    Można nadal te kredyty odliczać?
    Gdzie w PIT-cie się to wpisuje?

    ERY

  • 3. Data: 2002-01-31 12:33:17
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    ERY napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >ubiegłym też już sobie nie odliczyłem.
    >Czyżbym o czymś nie wiedział i też się zagapił?

    można to nadal odliczać, tylko pod innym tytułem - trzeba poczytać
    objaśnienia do PIT-D (niestety teraz nie pamiętam jaki to był tytuł).
    Co do odliczenia za 2001 rzeczy z 2000 to IMHO nie jest to możliwe. Art 27 a
    ustawy o PDOF mówi, że podatek zmniejsza się [...] jeżeli W ROKU PODATKOWYM
    podatnik poniósł wydatki...
    Być może da się skorygować zeznanie ubiegłoroczne?

    Magdip

  • 4. Data: 2002-01-31 14:53:12
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    > można to nadal odliczać, tylko pod innym tytułem - trzeba poczytać
    > objaśnienia do PIT-D (niestety teraz nie pamiętam jaki to był tytuł).

    w objaśnieniach do PIT-D jest tylko tyle:

    W części B.7 (poz. 53) podatnik wykazuje między innymi:
    -wydatki poniesione w latach 1997-1999 na spłatę zadłużenia z tytułu
    zaciągniętych przez spółdzielnie mieszkaniowe, do dnia 31 maja 1992 r.,
    kredytów na budownictwo mieszkaniowe, jeżeli w latach tych podatnik
    dokonywał odliczeń z tego tytułu a wydatki te nie znalazły pokrycia w jego
    dochodach.

    Czy jest możliwość odliczenia kwot zadłużenia spłaconych w 2001 roku?

    ERY

  • 5. Data: 2002-02-01 07:40:56
    Od: "GR" <g...@k...net.pl>

    > Czy jest możliwość odliczenia kwot zadłużenia spłaconych w 2001 roku?

    Wg mnie spłacona kwotę należy wpisać w okienko 69 PIT D. Tak zrobiłem w
    zeszłym roku i było OK.
    Ale może się mylę? Jeżeli tak to prosze o podpowiedź
    G.

  • 6. Data: 2002-02-01 11:15:53
    Od: "los_G" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GR" <g...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Wg mnie spłacona kwotę należy wpisać w okienko 69 PIT D. Tak zrobiłem w
    > zeszłym roku i było OK.
    > Ale może się mylę? Jeżeli tak to prosze o podpowiedź
    > G.
    Pozycja, pozycją, ale w dalszym ciagu pozostaje kwestia mozliwości
    "dołożenia" sobie gapiostwa sprzed dwu lat. Czy mozna prosto zsumować, czy
    istnieje mozliwość korekty, czy juz "po ptokach" ?
    Pozdrow
    Los_G

  • 7. Data: 2002-02-01 13:06:42
    Od: "ERY" <e...@p...gazeta.pl>

    > Wg mnie spłacona kwotę należy wpisać w okienko 69 PIT D. Tak zrobiłem w
    > zeszłym roku i było OK.
    > Ale może się mylę? Jeżeli tak to prosze o podpowiedź

    Ale okienkto 69 to:
    kwota faktycznie poniesionych wydatków na wkład budowlany lub mieszkaniowy
    do spółdzielni lub zakup nowowybudowanego budynku lub lokalu mieszkalnego

    ERY

  • 8. Data: 2002-02-04 07:15:51
    Od: "GR" <g...@k...net.pl>

    Ale okienkto 69 to:
    > kwota faktycznie poniesionych wydatków na wkład budowlany lub mieszkaniowy
    > do spółdzielni lub zakup nowowybudowanego budynku lub lokalu mieszkalnego

    No tak, ale wg mojego urzędu skarbowego właśnie ta pozycja jest najlepsza
    :))) (tzn tam kazali mi to wpisać)

    Pozdrawiam
    G.