  • 1. Data: 2002-01-30 13:55:03
    Temat: środki trwałe ?
    Od: "Romek." <r...@a...net.pl>

    Witam
    Kto mi powie jak to jest w tym roku ze środkami trwałymi.
    Chcę kupić notekook-a za niecałe 3500zł netto. Czy będę musiał go
    amortyzować jeśli tak to przez ile lat czy też może mogę go jednorazowo
    popchnąć w koszty?
    Kot ma doświadczenia w tej materii z US i jakie?

    Romek

  • 2. Data: 2002-01-30 14:02:59
    Temat: Re: środki trwałe ?
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Romek." <r...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > popchnąć w koszty?
    > Kot ma doświadczenia w tej materii z US i jakie?

    Mysle, ze kot nie ma, ale spokojnie moze Pan kupic komputer za niecale 3500
    i wpisac jednorazowo w koszty w miesiacu oddania do uzytkowania.
    podstawa : ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-30 14:05:43
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak"
    <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > i wpisac jednorazowo w koszty w miesiacu oddania
    do uzytkowania.
    > podstawa : ustawa o podatku dochodowym od osob

    Przypomniały mi się foldery reklamowe z Vobisu w
    stylu "notebook w cenie 3499 zł, od razu możesz
    wpisać w koszty .."

    Sark
    p.s. 3499 zł +vat

  • 4. Data: 2002-01-30 16:09:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Jan 2002, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > popchnąć w koszty?
    >+ > Kot ma doświadczenia w tej materii z US i jakie?
    -:)

    >+ ale spokojnie moze Pan kupic komputer za niecale 3500
    >+ i wpisac jednorazowo w koszty w miesiacu oddania do uzytkowania.

    Mogę się wtrącić ? :) Nie bij :) (wiem że TY wiesz, ale Romek...)
    1. Można wrzucić w koszty jako wyposażenie
    2. Można wciągnąć w ŚT i amortyzować jednorazowo.
    Rozwiązanie "2." ma swoje zalety (nie ma problemu z dołączeniem
    po 2 miesiącach np. drukarki - byleby sama też kosztowała poniżej
    3500 !)

    >+ podstawa : ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych.

    -:)

    >+ Boguslaw

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-01-30 18:49:52
    Od: "radar" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Romek." <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Chcę kupić notekook-a za niecałe 3500zł netto. Czy będę musiał go
    > amortyzować jeśli tak to przez ile lat czy też może mogę go jednorazowo

    Sprzęt komputerowy amortyzujesz 30% rocznie.

    --
    radar
    GG2468209

  • 6. Data: 2002-01-31 07:02:51
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    radar napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Romek." <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    >Sprzęt komputerowy amortyzujesz 30% rocznie.
    >
    >--
    >radar

    ale do 3500zeta możesz jednorazowo

    Magdip

  • 7. Data: 2002-01-31 08:40:44
    Od: "Tomasz Lisowski" <j...@p...NOSPAM.onet.pl>

> [...]
    > i wpisac jednorazowo w koszty w miesiacu oddania do uzytkowania.
    > podstawa : ustawa o podatku dochodowym od osob fizycznych.

    Pod warunkiem, że koszt, o którym mowa, to koszt:
    - NETTO (dla VATmana)
    - BRUTTO ( dla nie-VATmana)

    W przypadku wspomnianej oferty Vobisu notebook kosztował tam bodajże 3499 zł
    netto. Oznacza to, że VATman mógł to amortyzować jednorazowo, natomiast
    nie-VATman niestety nie :-(

    Tomasz Lisowski
    --
    Tomasz Lisowski

    # Odpowiadając na priva usuń NOSPAM z mojego adresu #

  • 8. Data: 2002-01-31 09:35:04
    Od: "KOT" <j...@p...onet.pl>

    > Kot ma doświadczenia w tej materii z US i jakie?

    Wszytkich, ktorzy twierdza,
    ze nia mam w tym wzgledzie doswiadczenia
    pragne poinformowac, iz nie maja racjii.

    Potwierdzam mozliwosc wpisania jednorazowo
    w koszty !

    Pozdrawiam - Andrzej KOT

  • 9. Data: 2002-01-31 14:26:15
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    radar wrote:

    > Użytkownik "Romek." <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    > Sprzęt komputerowy amortyzujesz 30% rocznie.

    Lub 60% degresywnie a w gmienie objętej strukturalnym bezorobciem - nawet
    90% w pierwszym roku, lub 60% liniowo w wersji amortyzacji przyśpieszonej,
    jako środek podlegający przyspieszonemu postępowi technicznemu.
    A jeżeli wartość netto nie przekracza 3500zł to jednorazowa amortyzacji w
    miesiącu zakupu. Oczywiście dla nie-vatowca wartością netto bedzie wartośc
    z vatem.
    Do wyboru do koloru.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2002-02-01 12:48:24
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:7...@l...localdomain...

    > Lub 60% degresywnie a w gmienie objętej strukturalnym bezorobciem - nawet
    > 90% w pierwszym roku, lub 60% liniowo w wersji amortyzacji przyśpieszonej,
    > jako środek podlegający przyspieszonemu postępowi technicznemu.

    Ale dopiero w drugim roku podatkowym.

    Karol