  • 1. Data: 2005-02-19 10:28:22
    Temat: remanent i przychod
    Od: Crazy <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    roznice w remanencie (na plus) dolaczylam do dochodow wspolnikow (S.C.)
    w zeznaniu rocznym.
    Czy teraz robiac deklaracje za styczen musze rowniez ujac te roznice w
    dochodzie? ( w dochodach za styczen...)
    W programie ksiegowym ten remanent po prostu jest, ale nijak sie nie ma
    wplywu na pozostale skladniki dochodu... (program symfonia).
    Czy ten tok rozumowania jest poprawny? Czy moze jeszcze gdziez poza
    zakladka : remanenty mam wpisac te roznice?

    POzdrawiam,
    C. (S.C., KPiR)

  • 2. Data: 2005-02-19 11:55:28
    Temat: Re: remanent i przychod
    Od: "Lukasz Kalinski" <l...@g...pl>

    Uzytkownik "Crazy" <c...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Czy ten tok rozumowania jest poprawny? Czy moze jeszcze gdziez poza
    > zakladka : remanenty mam wpisac te roznice?

    [Symfonia MPPro]:
    Wystarczy w remanentach.
    PIT5 za grudzien generuje juz z uwzglednieniem róznic remanentowych.
    W "Podsumowaniu KPIR" tych róznic nie ma, ale mozesz zrobic roczny wydruk
    KPIR i zaznaczyc pozycje "uwzgledniaj pozycje remanentów".

    pozdrawiam
    Lukasz Kalinski

  • 3. Data: 2005-02-19 12:46:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Lukasz Kalinski <l...@g...pl>
    w wiadomości <news:cv79fa$jgt$1@inews.gazeta.pl> wstukał:

    > [Symfonia MPPro]:
    > Wystarczy w remanentach.
    > PIT5 za grudzien generuje juz z uwzglednieniem róznic remanentowych.

    Fajna ta Symfonia, że PIT5 za grudzień wystawia... ;P

    --
    Po odkręceniu wkretów bardzo trudno jest wyjąc FDD, trzeba mieć do tego
    ogromna wprawę. Sam widzisz , ze to trudnre i niebezpieczne.

  • 4. Data: 2005-02-19 22:14:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Feb 2005, Crazy wrote:

    > + Witam,
    > +
    > + roznice w remanencie (na plus) dolaczylam do dochodow wspolnikow (S.C.) w
    > + zeznaniu rocznym.

    Hm... nie bić....
    Ale jak to FORMALNIE ci wyszło ?
    Bo *formalnie* to różnica remanentowa koryguje koszty (a nie przychody).
    A przynajmniej mi się tak wydawało wg rozp. ds. KPiR (z załącznikami) :)
    Na *dochód* wpływa toto tak samo, ale kolejność działań jest inna !
    Mam nadzieję że *nie masz* na myśli różnicy między "księgowymi
    stanami magazynowymi" a "spisem z natury" - jako iż 'prowadzenie
    magazynu' na KPiR obowiązkowe nie jest i podstawy do jakichkolwiek
    operacji podatkowych AFAIR nie stanowi ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-21 10:05:55
    Od: Crazy <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Hm... nie bić....

    Nie bic, please...

    > Bo *formalnie* to różnica remanentowa koryguje koszty (a nie przychody).
    > A przynajmniej mi się tak wydawało wg rozp. ds. KPiR (z załącznikami) :)
    > Na *dochód* wpływa toto tak samo, ale kolejność działań jest inna !

    Wiem, uzylam zlego slownictwa. Ale tak juz jest ze gdy ktos mowi przy
    mnie marketing majac na mysli promocja to mnie trzesie... bo to nie to
    samo przeciez... ale dla laika to ta sama rybka:-))))
    Uczacym sie laikiem jestem w sprawach ksiegowych - dlatego prosze nie
    bic... Myle nazewnictwo, mam nadzieje, ze nie pojecia...

    A kto nie pyta to bladzi, wiec ciesze sie ze jest taka grupa i ze moje
    niedoskonalosci ksiegowe moge tu korygowac...
    I ze chce ktos na te moje zupelnie laickie pytania odpowiadac...

    Pozdr,
    C.

  • 6. Data: 2005-02-21 10:08:14
    Od: Crazy <c...@p...onet.pl>

    Lukasz Kalinski wrote:

> [...]
    >W "Podsumowaniu KPIR" tych róznic nie ma, ale mozesz zrobic roczny wydruk
    >KPIR i zaznaczyc pozycje "uwzgledniaj pozycje remanentów".

    Tylko nie wiem dlaczego jak teraz drukuje pit28a nie ma tam ujetych
    kompletnie danych i sa same zera?
    Czy to dlatego, ze ostatnia poprawka do symfonii (mala symfonia start)
    wprowadzila dopiero pit28a i on nie uwzglednia wczesniejszych zapisow?

    Pozdr,
    C.

  • 7. Data: 2005-02-21 11:41:44
    Temat: OT: remanent i przychod
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, Crazy wrote:

    > + A kto nie pyta to bladzi

    ...za to na jednej stronie (aktywnego grupowicza grupy .foto.cyfrowa)
    jest motto:
    "kto pyta błądzi z innymi"
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-02-21 12:02:02
    Temat: Re: OT: remanent i przychod
    Od: Crazy <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    >...za to na jednej stronie (aktywnego grupowicza grupy .foto.cyfrowa)
    > jest motto:
    >"kto pyta błądzi z innymi"
    > :)

    No mam nadzieje, zes Ty z tych niebladzacych:-))))
    W czym utwierdza mnie czytanie tej grupy i Twoich bardzo sensownych
    odpowiedzi ;-)
    Naprawde.

    Pozdr,
    C.

  • 9. Data: 2005-02-21 23:45:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Feb 2005, Crazy wrote:

    > + No mam nadzieje, zes Ty z tych niebladzacych:-))))

    ...w podatkach ???
    To są tacy ?
    Ja się nie przyznaję - w polskich podatkach nie sposób nie
    zabłądzić :] Ilość zapisów prowadzących do sprzecznych
    wykładni woła o pomstę :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)