  • 11. Data: 2006-07-27 20:34:25
    Temat: Re: ksiegowaie faktury- trzeba czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jul 2006, t wrote:

    > A jak wezmiesz musztarde dla dziadka na fakture to musisz wpisywac :) ?

    To zależy czy handluje musztardą :)
    Jeśli tak - to... tak.
    Samo "nie wykorzystywanie w DG" nie starcza.
    I jest tak:
    - jeśli zakup jest czymś czym *normalnie* firma handluje lub służy
    jako materiał do produkcji - to IMO musi zaksięgować (z powodu
    rozp. o KPiR) i wydać na FW
    - jeśli nie to IMO najlepiej tak jak Marcin pisze: mieć w osobnej
    teczce. Ktoś spyta (prawdopodobieństwo wynosi zero, ale zdarzenie
    nie jest niemożliwe :)) to się pokaże :) - w tym p. różnię się
    zdaniem od Marcina: jak nikt nie pyta i nie ma to związku z kontrolą
    itp to nie ma obowiązku pokazywania "dodatkowych papierów".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2006-07-27 20:48:42
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 22:13:15 cef <c...@i...pl> napisał:

    > Niewykazywanie wszystkich kosztów, też może przynieść negatywne
    > skutki - to właśnie może być przyczyną uznania księgi zarówno za wadliwą
    > czy nierzetelną.

    Od nierzetelności chroni fakt zawyżenia podstawy opdatkowania, jak również
    to że stan faktyczny się zgadza - nie uznałeś za koszt - nie wpisałeś.
    Co do wadliwości jest ona wtedy gdy prowadzisz niezgodnie z
    rozporządzeniem.
    A gdzie w roporządzeniu pisze że musisz wpisywać fakturę na musztardę dla
    dziadka?

  • 13. Data: 2006-07-27 20:52:47
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 22:48:42 t <r...@o...pl> napisał:

> [...]
    > rozporządzeniem.
    > A gdzie w roporządzeniu pisze że musisz wpisywać fakturę na musztardę

    Oczywiście nie mówię turaj o materiałach i towarach

  • 14. Data: 2006-07-27 21:02:54
    Od: Efreet <e...@p...onet.pl>

    MarcinJM napisał(a):

    > Ja zawsze FV typu "dziwolag" wpinalem do klasera pt. FV nieodliczone w
    > DG. Pani z US byla zachwycona. Wszystko sie zgadzalo, kwity sa. Robota
    > latwa, prosta i przyjemna.

    taaaa...i skad ja teraz wezle FV na mleko i bulki, jak starzy
    w Makro Cash'n'Carry zakupy robili na moja karte ?? :((( :P

    Efreet

  • 15. Data: 2006-07-27 21:04:35
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 27-07-2006 o 23:02:54 Efreet <e...@p...onet.pl> napisał:

    > taaaa...i skad ja teraz wezle FV na mleko i bulki, jak starzy
    > w Makro Cash'n'Carry zakupy robili na moja karte ?? :((( :P

    Duplikat, panie, duplikat :D
    Budżet świeci pustkami, słyszałem że już za małe masło 125g wsadzają
    jak nie ma faktury :D

  • 16. Data: 2006-07-28 07:08:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jul 2006, Efreet wrote:

> [...]
    [...]
    > taaaa...i skad ja teraz wezle FV na mleko i bulki, jak starzy
    > w Makro Cash'n'Carry zakupy robili na moja karte ?? :((( :P

    Przecież mowa o różnych zdarzeniach: pytanie było o *zaksięgowanie
    faktury*, faktury wydanej i wziętej, a nie o zaksięgowanie wydatku!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-07-28 07:12:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Jul 2006, t wrote:

    > Duplikat, panie, duplikat :D
    > Budżet świeci pustkami, słyszałem że już za małe masło 125g wsadzają
    > jak nie ma faktury :D

    Logic error :)
    "Wsadzenie" oznacza wydatki budżetowe a nie wpływy :O

    Niemniej biorąc pod uwagę np. wątki na pl.rec.foto.* (MON ma zamiar
    przywrócić zakazy fotografowania tego i owego, chodzi o obiekty widoczne
    z miejsc publicznie dostępnych!) przyznam że drobne nieścisłości
    w logice już mnie nie dziwią :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 18. Data: 2006-07-28 08:04:36
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 28-07-2006 o 09:12:00 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > przywrócić zakazy fotografowania tego i owego, chodzi o obiekty widoczne
    > z miejsc publicznie dostępnych!) przyznam że drobne nieścisłości

    Co powiesz na 240 stawek dziennych po 120zł, a następnie odsiadkowy
    ekwiwalent :)
    No przecież masła nie zaksięgował, wróg klasowy jeden.

    Analogicznie, jak się mają dochody budżetowe w sytuacji zalegania z 2zł,
    w której to sytuacji urząd wydaje więcej na korespondencję.

  • 19. Data: 2006-07-29 00:01:34
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > zdaniem od Marcina: jak nikt nie pyta i nie ma to związku z kontrolą
    > itp to nie ma obowiązku pokazywania "dodatkowych papierów".

    chyba jest jeszcze jeden przypadek kiedy trzeba zaksięgować fakturę -
    kiedy trzeba od niej naliczyć VAT (np. zakup czegoś spoza UE).

    p. m.

  • 20. Data: 2006-07-29 19:51:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jul 2006, mvoicem wrote:

    > chyba jest jeszcze jeden przypadek kiedy trzeba zaksięgować fakturę - kiedy
    > trzeba od niej naliczyć VAT (np. zakup czegoś spoza UE).

    Przypadek ciekawy, ale pod to "trzeba" chyba podpadnie sama faktura
    wewnętrzna (a nie zakupu)?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)