  • 1. Data: 2005-04-17 23:39:21
    Temat: kupno-sprzedaz nietypowe - podatek dochodowy
    Od: "todler" <t...@i...pl>

    Kiedys bylem bezrobotnym i bedac na bezrobociu szukajac zajecia opracowalem
    kilka
    prototypow urzadzen ktore wykonalem dla testow w kilku egzemplarzach.
    Jeszcze bedac bezrobotnym udalo mi sie zawrzec kilka umow o dzielo
    (oczywiscie wyrejestrowujac sie na czas realizacji umowy)
    i w ten sposob sprzedac niektore.
    W zeszlym roku zainteresowanie moimi urzadzeniami wzroslo i udalo mi sie
    sprzedac w zasadzie wszystko to co
    "wprodukowalem" jakies 1,5 roku wczesniej bedac jeszcze na bezrobociu.
    Sprzedazy dokonalem w ramach umowy kupna-sprzedazy.
    Poniewaz zaczalem przyjmowac nowe zlecenia to te przyjmowalem juz w ramach
    umowy o dzielo. W ty,m roku mysle juz o wlasnej dzialalnosci.

    Problem mam jedynie z rozliczeniem tych umow kupna-sprzedazy w 2004 roku -
    dodam urzadzen wytworzonych czesciowo jeszcze w 2002 a czesciowo w 2003 roku
    w trakcie przebywania na bezrobociu.

    Ktos bardzo mnie nastraszyl ze jezeli wpisze jakis dochod z tych umow jako
    dochody inne w rozliczeniu rocznym to moge byc ukarany za prowadzenie
    dzialanosci bez zgloszenia - jesli zas tych dochodow nie ujawnie to tez moge
    miec problemy.

    Mnie jednak zastanowil przepis mowiacy o tym ze jesli jest sie wlascicielem
    czegos dluzej niz pol roku to sprzedajac to w ramach umowy kupna -sprzedazy
    nie trzeba placic podatku - przeciez tak bylo w moim przypadku.

    Ciekaw tez jestem jakie jest prawdopodobienstwo ze jakis urzednik z US
    dotrze do drukow PCC (wypelnainych przy umowach kupna-sprzedazy) i powiaze
    je z moim zeznaniem rocznym?

    co o tym myslicie?

  • 2. Data: 2005-04-18 11:43:21
    Temat: Re: kupno-sprzedaz nietypowe - podatek dochodowy
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > dodam urzadzen wytworzonych czesciowo jeszcze w 2002 a czesciowo w 2003

    Pownines zlozyc PCC-1 i zaplacic podatek od tych umow chyba 2 %.

> [...]
    > dochody inne w rozliczeniu rocznym to moge byc ukarany za prowadzenie
    > dzialanosci bez zgloszenia - jesli zas tych dochodow nie ujawnie to tez

    U Ciebie nie zachodz taka koniecznosc. Tylko przychody z rzeczy uzywanych
    ponizej 1/2 roku wykazuje sie w zeznaniu.

> [...]
    > kupna -sprzedazy
    > nie trzeba placic podatku - przeciez tak bylo w moim przypadku.

    Toz to napisalem

    > Ciekaw tez jestem jakie jest prawdopodobienstwo ze jakis urzednik z US
    > dotrze do drukow PCC (wypelnainych przy umowach kupna-sprzedazy) i powiaze
    > je z moim zeznaniem rocznym?

    Jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

    P.S. Czytalem post i odpisywalem, a odpowiedziales sobie sam, co dopiero
    pozniej zauwazylem. Sorka. ;-)
    Adam