  • 1. Data: 2005-04-17 20:27:31
    Temat: różnice kursowe
    Od: "Roger" <k...@p...onet.pl>

    pogubilem sie w różnicach kursowych - pomóżcie (KPiR, metoda FIFO)

    mam takie operacje na rachunku walutowym:

    1. klient płaci mi za fakturę +200 eur

    2. bank potrąca opłatę za w/w przelew -2 eur.

    3. płacę dostawcy za towar -100 eur

    4 bank potąca opłatę za przelew -1 eur

    z operacjami 1 i 3 nie mam problemów, ale jak mam księgowac opłaty za
    przelewy to nie wiem

    ad 1 liczę różnice miedzy kursem nbp z faktury i kursem zakupu eur z banku z
    dnia zapłaty. (w przychody)

    ad 2 ???? jak to traktowac tj. a) po jakim kursie wpisac w koszty? (a może w
    przychody z minusem?)
    b) jak liczyc tu różnice od
    własnych środków?

    ad 3 - liczę różnicę miedzy kursem nbp z dnia faktury a kursem sprzedazy eur
    z banku w dniu zapłaty. (w koszty)
    - liczę różnicę miedzy kursem kupna z dnia wpływu środków na konto a
    kursem sprzedaży z dnia zapłaty dostawcy. (w koszty)

    ad 4 ???? jak to traktowac tj. a) po jakim kursie wpisac w koszty?
    b) jak liczyc tu różnice od
    własnych środków?

    Mam nadzieje, ze znajdzie sie ktos kto wie jak te opłaty/prowizje bankowe
    zaksięgowac.
    Pozdrawiam
    Roger